رضا افلاطونی روز چهارشنبه در در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: ۱۸ میلیارد تومان از این اعتبارات باید از سوی وزارت جهاد کشاورزی و ۲ میلیارد تومان آن نیز باید از محل منابع استانی تامین شود و برای اجرای این طرح اختصاص یابد. وی اظهار داشت: پس از آماده سازی این شهرک به […]

رضا افلاطونی روز چهارشنبه در در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: ۱۸ میلیارد تومان از این اعتبارات باید از سوی وزارت جهاد کشاورزی و ۲ میلیارد تومان آن نیز باید از محل منابع استانی تامین شود و برای اجرای این طرح اختصاص یابد. وی اظهار داشت: پس از آماده سازی این شهرک

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، رضا افلاطونی روز چهارشنبه در در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: ۱۸ میلیارد تومان از این اعتبارات باید از سوی وزارت جهاد کشاورزی و ۲ میلیارد تومان آن نیز باید از محل منابع استانی تامین شود و برای اجرای این طرح اختصاص یابد.
وی اظهار داشت: پس از آماده سازی این شهرک و ایجاد زیرساخت های اولیه در آن، اراضی آماده شده به سرمایه گذاران واگذار می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: قزوین از استعداد و ظرفیت بالایی برای کشت انواع گیاهان دارویی برخوردار است و با برنامه هایی همچون ایجاد شهرک گیاهان دارویی و تاسیس صنایع تبدیلی مربوطه می توانیم در این حوزه به یکی از قطب های کشور بدل شویم.
افلاطونی اظهار داشت: کشت و فرآوری گیاهان دارویی از ارزآوری قابل توجهی نیز برخوردار است و راه اندازی شهرک یاد شده به این مهم و اشتغالزایی برای جوانان کمک می کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه قزوین در تولید برخی گیاهان دارویی مانند گل گاوزبان و سماق در سطح کشور مطرح است، افزود: حدود ۲۰۰ گونه گیاه دارویی در استان قزوین شناسایی شده که خیلی از آنها قابلیت توسعه کشت را دارند.