به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ،۴ آبان سالروز ثبت جهانی میدان نقش جهان اصفهان است .  میدان نقش جهان جزء نخستین آثار ایرانی بود که به عنوان میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسید. بناهای تاریخی موجود در میدان نقش جهان شامل عالی قاپو، مسجد جامع عباسی، مسجد شیخ لطف الله و سردر […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ،۴ آبان سالروز ثبت جهانی میدان نقش جهان اصفهان است .  میدان نقش جهان جزء نخستین آثار ایرانی بود که به عنوان میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسید. بناهای تاریخی موجود در میدان نقش جهان شامل عالی قاپو، مسجد جامع عباسی، مسجد شیخ لطف الله و سردر قیصریه است. پیرامون میدان دویست حجره دو طبقه قرار دارد .در نزدیکی عمارت عالی قاپو (در ضلع غربی) دفتر پست میدان نقش جهان در چند دهه اخیر مشغول به فعالیت می باشد .
پستخانه نقش جهان از جمله چاپارخانه های احداث شده در عصر امیرکبیر است که می توان به بقایای آن در مر کز شهر اشاره نمود (پستخانه نقش جهان،ص۱۴).چاپارخانه واقع در میدان نقش جهان جنب مسجد شیخ الطف اله و در ازای یک عباسی یا سیصد دینار ،کاغذی راکه بدانجا می سپردند به مقصد می رسانید .(سروته یک کرباس،ص۸۷).
فعالیت پستخانه نقش جهان تا سال ۱۳۰۰ خورشیدی ادامه داشت و سپس به محل جدید منتقل شده و محل قدیمی  به عنوان تخلیه بار پستی و گاریخانه مورد استفاده قرار گرفت .
دفتر پست میدان نقش جهان روزانه سرویس های قبول مرسولات ،فروش تمبر ،خدمات الکترونیکی ،فروش کارت پستال ،ارسال صنایع دستی ،ارسال سوغات و ارسال مرسولات خارجه را به کسبه بازار وتوریست ها ارائه می دهد .