مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی ویژه معلمان و مدیران مدارس استان، بر لزوم گفتمان‌سازی و اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تأکید کرد و آن را پیش‌نیاز تحقق تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور دانست. دکتر محمدرضا نظریان، در مراسم برگزاری دوره آموزشی معلمان و مدیران مدارس، […]

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی ویژه معلمان و مدیران مدارس استان، بر لزوم گفتمان‌سازی و اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تأکید کرد و آن را پیش‌نیاز تحقق تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور دانست.

دکتر محمدرضا نظریان، در مراسم برگزاری دوره آموزشی معلمان و مدیران مدارس، بر اهمیت اجرای مؤثر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و گفتمان‌سازی آن در سطح مدارس تأکید کرد.

وی با اشاره به نقشه راه بودن این سند برای آموزش و پرورش، اظهار داشت: “سند تحول بنیادین، به‌عنوان مبنای اصلی حرکت معلمان و نظام آموزشی کشور، باید به یک گفتمان همگانی تبدیل شود و از سطح تئوری و سخنرانی‌ها به عمل درآید.”

دکتر نظریان، یکی از چالش‌های اساسی در مسیر اجرای این سند را نبود فهم مشترک میان سیاست‌گذاران و معلمان عنوان کرد و افزود: “برای تحقق تحول در آموزش و پرورش، لازم است که معلمان با چیستی و چرایی تحول آشنا شوند و این گفتمان در همه ابعاد جامعه گسترش یابد.” وی همچنین به نقش مهم دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلمان تحول‌آفرین اشاره کرد و افزود: “دانشگاه فرهنگیان باید به‌عنوان نقطه ثقل تربیت معلمان تحول‌خواه، رسالت خود را در راستای تأمین نیروی انسانی توانمند و آشنا به اهداف سند تحول بنیادین ایفا کند.”

وی در ادامه تأکید کرد که معلمان نباید تنها به تدریس دانش بپردازند، بلکه باید رویکرد تربیت تمام‌ساحتی را در تدریس خود پیاده‌سازی کنند. “سند تحول بنیادین بر رشد متوازن و تربیت تمام‌ساحتی تأکید دارد و معلمان باید با توجه به ابعاد مختلف تربیتی، از جمله ابعاد علمی، اجتماعی، اعتقادی و اخلاقی، نسل آینده را پرورش دهند.”

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ضمن تشکر از برگزارکنندگان این دوره، ابراز امیدواری کرد که گفتمان‌سازی مؤثر سند تحول بنیادین در مدارس منجر به اجرایی‌سازی دقیق‌تر آن شده و در نهایت، تغییرات چشمگیری در نظام تعلیم و تربیت کشور به‌وجود آید.