جلسه شورای اداری اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با حضور دکتر فریده روشن مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، محمد کیهانی فرماندار شهرستان نطنز، معاونین، رؤسای ادارات ستادی، واحدها و مراکز، به میزبانی شهرستان نطنز در مجموعه گردشگری قلعه کوهاب برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، در ابتدای این جلسه، کلیپی […]

جلسه شورای اداری اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با حضور دکتر فریده روشن مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، محمد کیهانی فرماندار شهرستان نطنز، معاونین، رؤسای ادارات ستادی، واحدها و مراکز، به میزبانی شهرستان نطنز در مجموعه گردشگری قلعه کوهاب برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، در ابتدای این جلسه، کلیپی از زیبایی‌های طبیعی، تاریخی و گردشگری شهرستان نطنز به نمایش درآمد. سپس رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان نطنز با اشاره به وجود دو اقلیم کوهستانی و کویری، تنوع جاذبه‌های تاریخی و گردشگری و همچنین نیازسنجی‌های انجام‌شده، پیشنهاد داد شهرستان نطنز در آینده‌ای نزدیک به‌عنوان پایلوت و محور آموزش‌های گردشگری و هتل‌داری استان اصفهان معرفی شود.

علی ترابیان همچنین بر تجهیز مراکز و کارگاه‌های آموزشی شهرستان، به‌ویژه در حوزه فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی و نیز ایجاد و تجهیز فضای آموزشی مستقل برای شعبه بادرود تأکید کرد.

وی از دیگر برنامه‌های این نشست به سخنرانی مدیرکل و معاونین، رؤسای منتخب مناطق، افتتاح نمایشگاه پایان دوره پخت کیک و شیرینی، افتتاح آموزشگاه گردشگری و هتل‌داری نطنز در قلعه کوهاب، برگزاری جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) همراه با اجرای موسیقی زنده، تجلیل از بانوان، بازدید از مسجد جامع تاریخی نطنز و نمایشگاه «نطنز قدیم» شامل آثار استاد توسلیان و آشنایی با بخشی از پیشینه تاریخی و فرهنگی این شهرستان اشاره کرد.

در ادامه، دکتر فریده روشن مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان ضمن قدردانی از رئیس مرکز شهرستان نطنز به‌دلیل میزبانی شایسته این جلسه، اظهار داشت: گردشگری، هوش مصنوعی و انرژی‌های تجدیدپذیر از اولویت‌های اصلی استان اصفهان است و به همین دلیل، این جلسه در یکی از مجموعه‌های گردشگری شاخص شهرستان نطنز برگزار شده است.

وی افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به‌عنوان متولی آموزش‌های مهارتی، یکی از پایه‌های اصلی تحقق این اولویت‌ها به‌شمار می‌رود و در این مسیر باید با تعامل و هم‌افزایی، فرهنگ مهارت‌آموزی را توسعه داده و جایگاه این سازمان را به‌عنوان یکی از ارکان مهم توسعه به جامعه معرفی کنیم. برگزاری شوراهای اداری در چنین فضاهایی می‌تواند نقش مؤثری در ترویج این فرهنگ داشته باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با اشاره به شرایط کنونی جامعه و وجود بحران‌های اقتصادی و اجتماعی، تصریح کرد: ما به‌عنوان اعضای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای باید با همکاری، همدلی، تعامل و هم‌افزایی، در جهت پیشگیری و کاهش این بحران‌ها گام برداریم.

وی با اشاره به سیاست‌ها و رویکردهای تحولی سازمان، از مسئولان خواست نقش مدیریتی مؤثری در شهرستان‌ها ایفا کنند و با توجه به تعیین رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به‌عنوان رئیس شورای مهارت، بر تقویت این شورا در سطح شهرستان‌ها تأکید کرد.

دکتر روشن همچنین بیان داشت: بودجه مسئولیت‌های اجتماعی با نگاه ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سمت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای هدایت شده است و ضروری است با تعامل با نمایندگان مجلس و فرمانداران، این اعتبارات برای مراکز آموزشی جذب شود.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های خالی مراکز، مشارکت با بخش خصوصی، اتاق‌های اصناف و بازرگانی، خیرین مهارتی و آموزشگاه‌های آزاد به‌عنوان بازوان توانمند بخش دولتی، خواستار بهسازی و نوسازی مراکز و افزایش بهره‌وری در شهرستان‌ها شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان در پایان با اشاره به میزبانی موفق استان اصفهان در برگزاری متمرکز مسابقات ملی مهارت ایران برای نخستین بار، گفت: این رویداد بزرگ ملی با تعامل و هم‌افزایی بخش‌های دولتی و خصوصی و با اتکا به ظرفیت نیروی انسانی، به‌خوبی برگزار شد.

وی تأکید کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از جایگاه بسیار مهمی در کشور برخوردار است و در صورت کم‌توجهی به آموزش مهارتی، در آینده‌ای نزدیک با بحران کمبود نیروی ماهر مواجه خواهیم شد.

از دیگر موارد مطرح‌شده در جلسه شورای اداری می‌توان به تأکید بر انجام فعالیت‌ها به‌صورت تیمی و تعاملی برای رفع چالش‌ها، تعامل با صنایع و صنوف، دستگاه‌ها و بخش خصوصی و بهره‌گیری از ظرفیت مسئولیت‌های اجتماعی با هدف معرفی واقعی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اشاره کرد.

همچنین استفاده از خلاقیت و نوآوری و توسعه آموزش‌های متناسب با نیاز بازار کار از جمله در حوزه‌های ارز دیجیتال، هوش مصنوعی و گردشگری بر اساس نیازسنجی‌ها، به‌عنوان اولویت برنامه‌های مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای مطرح شد.