معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان شرایط بهره مندی کارکنان وظیفه از کسر خدمت را تشریح کرد. اکبر معادلی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،در تشریح شرایط بهره مندی کارکنان وظیفه از کسر خدمت بیان داشت: در رابطه با فرزندان ایثار گران و جانبازان، به ازای هر ماه اسارت، فرزند ذکور آزاده […]

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان شرایط بهره مندی کارکنان وظیفه از کسر خدمت را تشریح کرد.

اکبر معادلی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،در تشریح شرایط بهره مندی کارکنان وظیفه از کسر خدمت بیان داشت: در رابطه با فرزندان ایثار گران و جانبازان، به ازای هر ماه اسارت، فرزند ذکور آزاده از ۱۲ روز کسری، به ازای هر یک درصد جانبازی، فرزند ذکور جانباز از ۱۲ روز کسری و به ازای هر ماه حضور در جبهه، فرزند ذکور رزمنده از ۱۲ روز کسری خدمت سربازی بهره مند می شوند.

وی افزود: سربازان متأهل برای همسر ۲ ماه و فرزند اول ۳ ماه، فرزند دوم ۴ ماه و برای فرزند سوم ۵ ماه کسر خدمت دریافت می نمایند همچنین سربازانی که در سازمان بسیج عضویت فعال داشته باشند می توانند به ازای هر سال فعالیت در بسیج، یک ماه کسری تا سقف شش ماه دریافت نمایند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان ادامه داد: سربازان جانبازی که درصد جانبازی آنها کمتر از ۱۰ درصد باشد، به ازای هر درصد جانبازی از ۶۳ روز کسر خدمت بهره مند می شوند.

این مقام انتظامی گفت: مشمولان محقق دارای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر یا دانشجوی کارشناسی ارشد می توانند با انجام حداکثر ۲ پروژه تحقیقاتی برای نیروهای مسلح تا ۲۴ ماه کسر خدمت دریافت نمایند و مدت کسر خدمت آنها نیز با توجه به اهمیت پروژه توسط کمیسیون ارزیابی نیروهای مسلح تعیین می شود.

معادلی تصریح کرد: فرزند ذکور کارکنان دولت (مثل معلم) که در زمان جنگ به صورت مأموریت وظیفه به جبهه اعزام شده اند می توانند به ازای هر ماه، ۱۲ روز کسری دریافت نمایند ضمن این که کارکنان وزارت جهاد کشاورزی و برخی از سازمان های دیگر که در دوران دفاع مقدس به عنوان نیروهای پشتیبانی در مناطق جنگی بر اساس جغرافیای مشخص شده ستاد کل نیروهای مسلح حضور داشته اند با مراجعه به سازمان مربوطه می توانند از مزایای معافیت و کسر خدمت ایثارگری برای فرزندان خود استفاده کنند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان در پایان با اشاره به این که کارکنان نیروهای مسلح که کمتر از ۱۰ سال در مناطق عملیاتی و امنیتی درگیر خدمت نموده اند، یک فرزند ذکور آنها می تواند برای دریافت کسری اقدام نماید خاطر نشان کرد: سربازان دارای مهارت به شرط ثبت نام در سامانه سخا از یک ماه کسر خدمت بهره مند می گردند.
خبرنگار:الهام خانی