رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور با بیان اینکه اصفهان سومین میزبان رزمایش جهادگران فاطمی است اظهار کرد: این رزمایش در راستای همان مسئولیت اجتماعی در دو بخش خصوصی و عمومی برگزار می‌شود.به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مهدی میرجلیلی شامگاه پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران در نشستی که با موضوع رزمایش جهادگران فاطمی و کنگره […]

 رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور با بیان اینکه اصفهان سومین میزبان رزمایش جهادگران فاطمی است اظهار کرد: این رزمایش در راستای همان مسئولیت اجتماعی در دو بخش خصوصی و عمومی برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، مهدی میرجلیلی شامگاه پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران در نشستی که با موضوع رزمایش جهادگران فاطمی و کنگره شهدای ورزشکار و کنگره ملی سرداران و ۲۴ هزار شهید استان اصفهان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدا از صدر اسلام تا کنون شهادت سید حسن نصرالله رهبر مقاومت و شهید تازه تشییع شده سردار عباس نیل‌فروشان را تبریک و تسلیت گفت و از حضور پرشور مردم اصفهان در این مراسم تشکر کرد.
رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور در ادامه با اشاره به واژه فتوا در بین ورزشکاران گفت: در این واژه ویژگی‌های ارزشمندی همچون مردانگی، نوع‌دوستی، مردم‌داری، وطن‌دوستی، ایمان، اخلاص و تقوا نهفته است که در نهایت منجر به شکل‌گیری جامعه ورزش می‌شود.
وی با اشاره به جوانمردی و مردانگی جامعه ورزش از تقدیم پنج هزار شهید با مدال‌های جهانی؛ مانند شهید اسماعیل علوی رکورددار و قهرمان وزنه‌برداری آسیا خبر داد و گفت: این شهدا از شهرت و قهرمانی گذشتند و دینشان را به‌نظام و انقلاب ادا کردند.
میرجلیلی با اشاره به وجود هزار و ۲۰۰ شهید ورزشکار گفت: ۱۳۵ شهید ورزشکار در دفاع از حرم آل الله داریم که با داشتن روحیه انقلابی و جهادی جان خود را فدا کردند.
وی از حضور ورزشکاران در زمان‌های مختلف مانند حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی مثل سیل یا زلزله و مقابله با ویروس کرونا خبر داد و گفت: ورزکاران بر اساس مسئولیت اجتماعی همیشه وسط میدان بوده‌اند و به مردم خدمت می‌کنند.
رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور اصفهان را به‌عنوان سومین میزبان رزمایش جهادگران فاطمی بیان کرد و گفت: برای بخش تخصصی این رزمایش تعدادی از فارغ‌التحصیلان حوزه ورزش با حضور در مناطق محروم و شناسایی ناهنجاری‌های ساختار اقامتی مردم و خانواده‌ها حرکات اصلاحی را آموزش می‌دهند همچنین هیئت‌ها و باشگاه‌های ورزشی فعال در سراسر کشور نیز مربیان ورزشکار را به مناطق روستایی می‌فرستند و آنها در آن مناطق و داده ورزشی متناسب باعلاقه مردم آن منطقه برگزار می‌کنند.
وی از تهیه برخی اقلام ورزشی برای توزیع در مناطق کم‌برخوردار در جهت ایجاد نشاط و توسعه عدالت اجتماعی در بین روستاییان با همکاری ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها به‌ویژه هیئت‌های روستایی عشایری خبر داد و گفت: در همین راستا برنامه‌های مختلفی برای ین مناطق برگزار می‌شود.
میرجلیلی عنوان کرد به‌منظور آشنایی جوانان با شهدای ورزشکار این تجهیزات به نام شهدا مزین شده و در استان اصفهان در ۱۲۰ خودرو جهت توزیع در مناطق کم‌برخوردار آماده شده است و به مدت ۴ هفته این کار در سراسر کشور ادامه خواهد یافت.
وی تهیه جهیزیه را از دیگر اقداماتی بیان کرد که قرار است در این رزمایش انجام شود و افزود: علاوه بر تهیه بسته‌های معیشتی و جهیزیه برای نیازمندان در مناطق محروم ورزشکاران در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد نیز بسیار مؤثر هستند و عملکرد خوبی داشتند و در قالب پویش نذر رهایی از سال ۱۴۰۱ تاکنون بیش از ۴۰۰ زندانی جرائم غیرعمد را آزادکرده‌اند.
رئیس سازمان بسیج ورزشکاران در ادامه از برگزاری پویش “نذر خون، اهدای زندگی” در این رزمایش یادکرد و گفت: در این راستا پس از هماهنگی‌هایی که با فدراسیون پزشکی ورزشی داشتیم، قرار است که پویش نذر خون روز یکشنبه آینده در ورزشگاه انقلاب برگزار شود و جامعه ورزش می‌توانند در آن روز به این مجموعه مراجعه کرده و اهدای خون داشته باشند.
وی برگزاری هم‌زمان رزمایش جهادگران فاطمی با کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان را حرکتی قابل‌تقدیر بیان کرد و گفت: امیدوارم که به برکت شهدا اتفاق بزرگی رقم بخورد.
میرجلیلی با اشاره به اقدامات انجام شده در کنگره شهدای ورزشکار تصریح کرد: برگزاری شب‌های خاطره و یادواره شهدای شهرستانی، ساخت مستند، دیدار با خانواده شهدای ورزشکار و تدوین کتاب خاطرات شهدای ورزشکار از جمله اقداماتی است که در کنگره شهدای ورزشکار امسال انجام خواهد شد.
در ادامه سید مهدی صدری، از تقارن این رزمایش با هفته تربیت‌بدنی اظهار خرسندی کرد و گفت: این تقارن برکت خاصی را برای جامعه ورزش خواهد داشت.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان به برنامه‌های هفته تربیت‌بدنی اشاره کرد و گفت: از ۲۶ مهرماه تا ۲۵ آبان‌ماه مسابقات ورزشی با بیش از ۸۰۰ مسابقه در رشته‌های مختلف در سراسر استان پیش‌بینی‌شده است که آن‌ها را با نام شهدا آغاز می‌کنیم.
وی همچنین از لغو برپایی نمایشگاه تربیت‌بدنی در گلستان شهدا
خبر داد و گفت: به علت هم‌زمانی آن با مراسم تشییع و خاک‌سپاری سردار شهید عباس نیل‌فروشان که با استقبال گسترده مردم شهیدپرور اصفهان برگزار شد امکان برگزاری وجود نداشت و لغو شد.
وی در پاسخ به این سؤال یکی از خبرنگاران که چه مکان‌های تا کنون به نام شهدا نام‌گذاری شده از نام‌گذاری مجموعه ورزشی خانه جودو به نام شهید نصر، مدافع امنیت و یکی از قهرمان‌های خانه جودو خبر داد و گفت: امیدوارم این نام‌گذاری‌ها برکت خاصی را به اماکن ورزشی ما بدهد.
در ادامه این نشست وحید رجبی نیز با بیان اینکه کنگره سرداران و ۲۴ هزار شهید استان از سال ۱۴۰۱ کار خود را آغاز کرده گفت:
کتاب زندگینامه شهدای مختلف در حال تدوین و جمع‌آوری است و با حدود ۹۰۰ نفر از خانواده شهدای ورزشکار مصاحبه‌هایی انجام شده که حدود ۳۰۰ نفر از خانواده‌های شهدا برای تدوین کتاب شهدای ورزشکار استان اصفهان باقی‌مانده است.
دبیر کمیته ورزشکاران کنگره ۲۴ هزار شهید استان با اشاره به وجود ۱۲۰۰ شهید ورزشکار در استان گفت از زمان آغاز کنگره جلسات مختلفی برگزار شد و این جلسات منتج به برگزاری یادواره‌های مختلف شد که تاکنون از ۲۸ شهرستان ۲۲ شهرستان یادواره برگزار کردند و همین امروز نیز در دو شهرستان لنجان و گز یادواره شهدا برگزار شد.
وی از نام‌گذاری اماکن مختلف به نام شهدای ورزشکار یادکرد و گفت: خیابان شهید زرین و میدان شهید زرین و خیابان شهید لاوی از جمله این مکان‌ها است.
خبرنگار: الهام خانی