مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان از تلاش‌های این سازمان برای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مرمت و احیای خانه‌های تاریخی شهر خبر داد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، محمدعلی ایزدخواستی ،اظهار کرد: تعدادی از خانه‌های تاریخی شهر اصفهان توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حال مرمت و بازسازی است؛ شهرداری اصفهان نیز به‌طور […]

 مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان از تلاش‌های این سازمان برای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مرمت و احیای خانه‌های تاریخی شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، محمدعلی ایزدخواستی ،اظهار کرد: تعدادی از خانه‌های تاریخی شهر اصفهان توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حال مرمت و بازسازی است؛ شهرداری اصفهان نیز به‌طور مستمر اطلاع‌رسانی‌هایی را برای شهروندان انجام می‌دهد تا با شیوه‌های تملک و مرمت خانه‌های تاریخی آشنا شوند.

وی افزود: خانه‌های تاریخی در معرض تخریب را شناسایی و به سرمایه‌گذاران معرفی می‌کنیم، همچنین با ارائه مشاوره‌های رایگان و تسهیل در دریافت مجوزهای قانونی، سرمایه‌گذاران را در مسیر مرمت اصولی و حفاظت از این خانه‌ها همراهی می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان تصریح کرد: این اقدامات نه‌تنها به حفاظت از میراث تاریخی شهر کمک می‌کند، بلکه به‌تدریج به فرهنگ حفاظت از خانه‌های تاریخی در اصفهان که در حال شکل‌گیری است، کمک می‌کند؛ مشابه اتفاقی که در یزد حدود یک دهه پیش رخ داد و هم‌اکنون خانه‌های تاریخی در آن شهر به‌عنوان یک عنصر ارزشمند اقتصادی شناخته می‌شوند.

ایزدخواستی ابراز امیدواری کرد: این روند در اصفهان نیز رونق پیدا کند و سرمایه‌گذاری در خانه‌های تاریخی به‌عنوان یک فرصت اقتصادی و فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.