با صرف هزینه ای بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان و با حضور نمایندگان ساتبا و برق منطقه ای اصفهان فاز اول نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی سیمان اردستان به ظرفیت ۵ مگاوات که آغاز عملیات اجرایی آن در آبان‌ماه سال گذشته شروع شده بود به بهره برداری رسید و پلمب کنتور انجام شد. به گزارش پایگاه […]

با صرف هزینه ای بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان و با حضور نمایندگان ساتبا و برق منطقه ای اصفهان فاز اول نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی سیمان اردستان به ظرفیت ۵ مگاوات که آغاز عملیات اجرایی آن در آبان‌ماه سال گذشته شروع شده بود به بهره برداری رسید و پلمب کنتور انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی برق منطقه ای اصفهان مهندس امین مقدس معاون هماهنگی این شرکت گفت: بر اساس ماده ۱۶ قانون دانش بنیان صنایع بالای یک مگاوات باید ۵ درصد انرژی مصرفی خود را در مدت ۵ سال نیروگاه خورشیدی احداث کنند.

معاون هماهنگی برق منطقه ای اصفهان افزود: سیمان اردستان اولین واحد صنعتی در استان است که برای احداث نیروگاه خورشیدی طبق این ماده اقدام نموده و مجوزهای مورد نیاز و پروانه احداث توسط برق منطقه ای اصفهان و ساتبا صادر شده است .

مهندس مقدس ادامه داد: این نیروگاه از طرح های موفق کشور و اولین نیروگاه مقیاس متوسط ماده ۱۶ و نیز اولین نیروگاه خورشیدی بزرگ استان اصفهان در بخش صنایع است که بصورت خود تأمین انجام شده است.واحداث این نیروگاه خورشیدی نقش اساسی در تامین بار این کارخانه دارد.

مهندس امیر رضایی مجری نیروگاه‌های تجدید پذیر برق منطقه ای اصفهان نیز هزینه اجرای این طرح را بیش از یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این نیروگاه با ۹ هزار و ۲۰۰ پنل خورشیدی کار خود را آغاز کرده که با اجرای این طرح کمک مناسبی به تولید این واحد شده است