از تمدید من شهردارم تا سهیم شدن مردم در اداره پایتخت سامانه من شهردارم راه اندازی شد. چند صد هزار نفر در این طرح شرکت کردند و نظرات خود را در خصوص پروژه های شهر اعلام کردند. مدیریت شهری تصمیم دارد تا با نظر مردم مشکلات شهر را برطرف کند. به گزارش پایگاه خبری شهید […]

از تمدید من شهردارم تا سهیم شدن مردم در اداره پایتخت

سامانه من شهردارم راه اندازی شد. چند صد هزار نفر در این طرح شرکت کردند و نظرات خود را در خصوص پروژه های شهر اعلام کردند. مدیریت شهری تصمیم دارد تا با نظر مردم مشکلات شهر را برطرف کند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، شهرداری تهران به تازگی سامانه‌ای به نام من شهردارم را افتتاح  کرده است و در این سامانه شهروندان می‌توانند به بودجه پروژه‌های شهری اولویت دهند. این طرح جدید که تازه در شهرداری متولد شده مبنی بر این است که مردم در اداره امور شهر دخیل باشند و دغدغه‌های شهروندان در پایتخت کاهش پیدا کند. این طرح اجرا شد تا شهرداری بداند که مردم چه می‌خواهند تا براساس آن اقدام کند. به دلیل استقبال شهروندان این طرح مجدد تمدید شد.

پیاده سازی بودجه ریزی مشارکتی برای اولین بار/تمام پروژه‌های محله‌ای در ۲۲ منطقه، ۱۲۳ ناحیه و ۳۵۳ محله احصاء شد

باقری، معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران می‌گوید: تصمیم گرفتیم برای اولین‌بار بودجه‌ریزی مشارکتی را پیاده کنیم که مبنای آن مردم‌سازی بوده و نتایج خوبی داشته است. تمام پروژه‌های محله‌ای در ۲۲ منطقه، ۱۲۳ ناحیه و ۳۵۳ محله احصاء شد. قبلاً مردم با سامانه ۱۳۷ تماس می‌گرفتند و پیشنهادات خود را در خصوص طرح‌ها می‌گفتند. همچنین برخی از پروژه‌ها هم در برنامه قرار خدمت و براساس بازدیدهای صورت گرفته از مناطق احصاء شد.

بودجه ما به اندازه‌ای نیست که تمام این طرح‌ها در سال آینده نهایی شود/اجرای پروژه ها بر اساس اولویت/طرح من شهردارم اجرا شد تا شهروندان نظرات خود را اعلام کنند

به گفته معاون شهردار تهران، در مجموع بیش از  4 هزار پروژه به دست شهرداری رسیده که پس از بررسی‌های کارشناسی ۲۰۸۲ طرح به جمع‌بندی رسیده است که قابلیت اجرا داشت این طرح‌ها از مواردی بود که مردم علاقه داشتند در محلات اجرایی شود. البته بودجه ما به اندازه‌ای نیست که تمام این طرح‌ها در سال آینده نهایی شود، لذا تصمیم گرفتیم که براساس اولویت‌ها اجرا شود، به همین دلیل با اهتمام شهردار تهران، طرح من شهردارم اجرا شد تا شهروندان نظرات خود را اعلام کنند.

چند صد هزار نفر در طرح من شهردارم شرکت کردند/استقبال خوبی  شهروندان از طرح من شهردارم انجام دادند

در طرح من شهردارم، شهروندان می‌توانند با شماره‌گیری کد ۱۳۷۳۱۰# لینکی را دریافت می‌کردند و به فضایی هدایت می‌شوند و می‌توانند طرح‌های مورد نظر خود را ارائه کنند و بعد باید به برخی سؤالات پاسخ می‌دادند و حتما باید شماره موبایل ثبت شود تا پیام تأیید ارسال می‌شود. باچند صد هزار نفر در طرح من شهردارم شرکت کردند و البته این طرح تمدید شد و استقبال خوبی هم در شهروندان از طرح من شهردارم صورت گرفت.

 شهرداری تهران حدود ۲۵۰۰ میلیارد بودجه با تصویب شورا برای این طرح‌ها درنظر گرفت/طرح‌ها و پروژه‌هایی که بیشترین آرا مردم را داشت در اولویت اجرا قرار گرفت

براساس این گزارش، شهرداری تهران حدود ۲۵۰۰ میلیارد بودجه با تصویب شورا برای این طرح‌ها درنظر گرفته و در مناطقی که بالاترین مشارکت را داشته بنر نصب شد که براساس نظر آنها پروژه‌ها جهت اجرا انتخاب شود تا سرمایه اجتماعی استحکام بیشتری یابد. در سامانه من شهردارم اولویت پروژه‌ها مشخص می‌شود. 

سیدمحمد رحیم مرتضوی شهردار منطقه ۹ از استقبال گسترده شهروندان از استقبال من شهردارم خبر داد و گفت: در ارتباط با این طرح، تعدادی پروژه به اشتراک گذاشته شد. در بودجه‌ریزی مشارکتی، طرح‌ها و پروژه‌هایی که بیشترین آرا مردم را داشت در اولویت اجرا قرار گرفت. 

وی تأکید کرد که با ابتکار شهردار تهران مبنی بر بودجه‌ریزی مشارکتی و اجرای من شهردارم با ۴ هزار پروژه توسعه محله‌ای در محلات ۳۸۴ گانه تهران از این امر به عنوان نمونه‌ای از مشارکت مردمی در مدیریت شهری است.