مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به برنامه‌های راهبردی دولت جهادی و انقلابی سیزدهم در حوزه فرهنگ ، حمایت از توسعه کتاب و کتابخوانی را ضروری و از اولویت‌های خود بیان کرد . به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، رضا […]

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به برنامه‌های راهبردی دولت جهادی و انقلابی سیزدهم در حوزه فرهنگ ، حمایت از توسعه کتاب و کتابخوانی را ضروری و از اولویت‌های خود بیان کرد .

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، رضا ثقتی در دیدار با یاسر تقوی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ضمن تبریک انتصاب او ، اداره ‌کل کتابخانه ها را یکی از ارکان تاثیرگذار در بدنه فرهنگی جامعه دانست و افزود : نگاه ارشاد به کتابخانه ها ، نگاهی مبتنی بر تعامل و هم ‌افزایی است .
وی گسترش فعالیت های مشترک فرهنگی ، اجتماعی و آموزشی میان دو مجموعه را مورد تأکید قرار داد .
ثقتی رویکرد جدید در دو دستگاه فرهنگی را همگرایانه و با اهداف مشترک دانست که در راستای رسالت توسعه آگاهی های اجتماعی انجام می شود .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با یادآوری برگزاری اجلاسیه تهران کنگره بین المللی شهید میرزا کوچک ، افزایش همکاری ها برای اجرای رویدادهای ملی و استانی را دارای اهمیت خواند .

وی همچنین توسعه کمی و کیفی کتابخانه‌های عمومی را یکی از دغدغه های خود عنوان و رفع مشکلات کتابخانه مرکزی رشت و زمینه سازی برای بهره برداری کامل این پروژه فرهنگی را از اولویت ها بیان داشت .
تقوی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز در این دیدار ضمن تشکر از نگاه مثبت و سازنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به مقوله مهم کتاب و کتابخوانی و توسعه کتابخانه ها ، حضور افراد دغدغه مند در راس مجموعه‌های فرهنگی استان را دارای چشم اندازی روشن در حوزه مهم و اثرگذار فرهنگی عنوان کرد .

وی تاکید رهبر معظم انقلاب در مورد ضرورت نگاه حمایتی به دستگاه های متولی کتاب و کتابخوانی را فصل الخطاب برای مسئولان دانست .

وی همچنین ضمن استقبال از برگزاری برنامه های مشترک با موضوع کتاب و کتابخوانی ، بزرگداشت مفاخر و علمای استان گیلان از جمله چهره درخشان نهضت جنگل ، شهید میرزا کوچک جنگلی را از وظایف دستگاه های فرهنگی بویژه نهاد کتابخانه ها عنوان و خاطر نشان کرد : برای برگزاری رویدادی در تراز ملی مرتبط با روحانی شهید میرزاکوچک و نهضت تاریخ ‌ساز جنگل ، از سوی این اداره‌کل ، برنامه ریزی صورت می‌گیرد .

مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان اهمیت کتابخانه مرکزی به عنوان مهمترین پروژه فرهنگی استان را یادآور شد و همراهی و مساعدت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مسئولین استانی را پر اهمیت ذکر کرد .

 
تقوی هم افزایی دستگاه های فرهنگی و همکاری های برادرانه را شرط موفقیت در حوزه فرهنگ استان گیلان دانست  .