رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران گفت:هر سال، ۱۰ درصد کاهش در میزان فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی تهران را در اولویت قرار داده‌ایم.به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سیدجعفر تشکرى هاشمى اظهار کرد: دسترس‌پذیر کردن حمل و نقل عمومی برای شهروندان از طریق پیش‌بینی ایستگاه‌های اتوبوسو مترو با امکان دسترسی تا […]

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران گفت:هر سال، ۱۰ درصد کاهش در میزان فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی تهران را در اولویت قرار داده‌ایم.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سیدجعفر تشکرى هاشمى اظهار کرد: دسترس‌پذیر کردن حمل و نقل عمومی برای شهروندان از طریق پیش‌بینی ایستگاه‌های اتوبوسو مترو با امکان دسترسی تا شعاع ۳۵۰ متری از اهمیت و ضرورت ویژه‌ای برخوردار است.

وى با اشاره به اهمیت توسعه حمل و نقل محور (TOD) برای گسترش حمل و نقل عمومی، بیان کرد: باید مراقب باشیم که ادبیات والزاماتی که در مورد این طرح به کار گرفته می‌شود به ابزار و مستمسکی برای شهرفروشی از طریق ایجاد بازارها و مراکز غیر متعارفتجاری و شکل‌گیری فرآیند منجر به قاعده‌مندی ایجاد طبقات اضافی در برخی از مناطق و معابر شهری، تبدیل نشده و در یک کلام،طرح TOD از هدف مشخصی که برای آن تعریف و تعیین شده است، دور نشود‌.

عضو شوراى شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر، تکمیل خطوط ۲، ۳، ۴، ۶ و ۷ مترو را بر اساس مصوبه طرح جامع ترافیک تهراندر دستور کار داریم و تا خطوط موجود تکمیل نشوند، نباید سراغ احداث خطوط جدید برویم، تصریح کرد: در صورت تأمین ناوگانمورد نیاز مترو، می‌توانیم ظرفیت فعلی یک میلیون و ۴۰۰ هزار سفر روزانه با مترو را حداقل دو برابر کنیم و به بیش از ۳ میلیون سفردر روز برسانیم.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر گفت: به طور متوسط روزانه ۲۳ میلیون جابه‌جایی در پایتخت انجام می‌شود، ازمیزان تنها ۱۳ درصد از طریق حمل و نقل عمومی جابه‌جا می‌شوند که ۹ درصد آن توسط ناوگان ریلی و ۴ درصد آن توسط ناوگاناتوبوسرانی صورت می‌پذیرد.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه سهم حمل و نقل عمومی از جابه‌جایی‌های درون شهری در جهان به طور متوسط ۶۰ درصد و درطرح جامع ترافیک تهران با احتساب ناوگان تاکسیرانی ۷۵ درصد در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: با توجه به زیرساخت‌هایموجود، صرفاً با تقویت واگن‌های مترو و اتوبوس‌های شرکت واحد، سهم ناوگان ریلی و ناوگان اتوبوسرانی از جابه‌جایی‌های تهرانبه دو برابر میزان موجود افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه برای ترغیب و تشویق مردم به استفاده از وسایل نقلیه عمومی، باید برای ناوگان حمل و نقل همگانی جذابیت ایجادشود، تصریح کرد: طول خطوط اتوبوسرانی تهران، حدود ۴ هزار کیلومتر و طول خطوط بی آر تی و ویژه اتوبوس نیز مجموعاً حدود۳۰۰ کیلومتر است‌.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر یاداور شد: شهرداری تهران، ملزم است طرح جامع ترافیک، طرح جامع ریلی و طرحتفضیلی تهران را قبل از ارسال به شورای عالی ترافیک به شورای شهر ارائه نماید، موضوع ایمنی ترافیک و حفظ جان شهروندان درجریان ترددهای شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و هر سال، ۱۰ درصد کاهش در میزان فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگیتهران را در اولویت قرار داده‌ایم.