حال و هوای انتخابات در غربی‌ترین شهرستان‌های استان اصفهان در بین نامزدهای انتخاباتی هم چهره‌های جدید دیده می‌شوند و هم چهره‌های شناخته شده‌ای از هر چهار شهرستان حوزه انتخابیه. برخی داوطلبان بر روی ارائه برنامه‌های خود تمرکز دارند و برخی دیگر سعی می‌کنند با رایزنی با شخصیت‌های اثرگذار آراء جمعی مناطق و یا طیف‌های سیاسی […]

در بین نامزدهای انتخاباتی هم چهره‌های جدید دیده می‌شوند و هم چهره‌های شناخته شده‌ای از هر چهار شهرستان حوزه انتخابیه. برخی داوطلبان بر روی ارائه برنامه‌های خود تمرکز دارند و برخی دیگر سعی می‌کنند با رایزنی با شخصیت‌های اثرگذار آراء جمعی مناطق و یا طیف‌های سیاسی را از آن خود کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ کمتر از یک ماه دیگر تا برگزاری انتخابات سرنوشت‌ساز دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در کشور زمان باقی است.

از ماه‌ها قبل نهادهایی نظیر شورای نگهبان و وزارت کشور و زیرمجموعه‌های این دو همچون دفاتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در شهرستان‌ها و فرمانداری‌ها درگیر مسائل مربوط به انتخابات هستند.

مباحث انتخاباتی در این نهادها و دستگاه‌ها از آغاز فرایند ثبت‌نام و تأیید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی شروع شده و با تعیین شعب، تعیین هیأت‌های اجرایی و نظارت و اعضای اجرایی و ناظر صندوق‌های رأی تاکنون مرتب ادامه داشته است.

یک روز برگزاری انتخابات سالم در این کشور ماحصل ماه‌ها تلاش دست‌اندرکاران است تا شرایطی را فراهم کنند که مردم بتوانند سرنوشت جامعه خود را پای صندوق‌های رأی تعیین کنند.

از میان داوطلبان ثبت‌نام کرده برای انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت حدود ۲۵ نفر تأیید صلاحیت شده‌اند و مابقی صلاحیتشان برای تصدی این مسئولیت توسط شورای نگهبان احراز نشده است و این تعداد تا آخرین روز ممکن است تغییر کرده و بر اساس مستنداتی که به دست شورای نگهبان می‌رسد داوطلبانی تأیید شده و یا داوطلبان تأییدشده‌ای رد صلاحیت شوند.

هر چند برخی از این داوطلبان قبل از آغاز فرایند ثبت‌نام، تلاش‌های خود را برای جلب نظر و آراء مردم آغاز کرده بودند اما با اعلام لیست داوطلبان تأیید صلاحیت شده، این تلاش‌ها در سطح شهرها و روستاهای این حوزه انتخابیه بیشتر شده است.

داوطلبان مسئولان ستاد خود در هر شهر و منطقه را تعیین کرده و با حضور در مراسمات مختلف عمومی تلاش می‌کنند خود را در مقابل دیدگان مردمی بیاورند که قرار است ۱۱ اسفند پای صندوق‌های رأی نماینده خود را به خانه ملت فرستاده و در تعیین سرنوشت جامعه خود نقش‌آفرینی کنند.

در سطح جامعه و در فضای مجازی کم و بیش تبلیغات غیررسمی و خصوصی داوطلبان و تحرکات ایشان در فاصله زمانی یک ماه مانده به انتخابات دیده می‌شود. برخی داوطلبان به همراه جمع‌هایی از طرفداران خود به نقاط مختلف چهار شهرستان حوزه انتخابیه سرکشی کرده و در منازل شخصی جلساتی را برای معرفی خود و دیدگاه‌ها و برنامه‌هایشان برگزار می‌کنند.

در بین نامزدهای انتخاباتی هم چهره‌های جدید دیده می‌شوند و هم چهره‌های شناخته شده‌ای از هر چهار شهرستان حوزه انتخابیه. برخی داوطلبان بر روی ارائه برنامه‌های خود تمرکز دارند و برخی دیگر سعی می‌کنند با رایزنی با شخصیت‌های اثرگذار آراء جمعی مناطق و یا طیف‌های سیاسی را از آن خود کنند.

درحوزه انتخابیه فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت ۱۹۵ شعبه اخذ رأی تدارک دیده شده است تا مردم این چهار شهرستان با حضور پای صندوق‌های رأی یک نماینده را به خانه ملت بفرستند. همچنین از این شعب دو شعبه نیز به انتخابات روستاهای ارمنی‌نشین این شهرستان‌ها اختصاص دارد تا حق رأی ایشان در انتخابات نماینده ارامنه جنوب کشور حفظ شود