کره جنوبی امروز چهارشنبه برای اولین بار بعد از شش سال، در واکنش به خبر پرتاب موشک ماهواره بر از سوی کره شمالی، تمرین آماده باش مردمی در شرایط حمله هوایی برگزار می کند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از رسانه کوریا تایمز، این تمرین گسترده برای آماده کردن شهروندان کره جنوبی […]

کره جنوبی امروز چهارشنبه برای اولین بار بعد از شش سال، در واکنش به خبر پرتاب موشک ماهواره بر از سوی کره شمالی، تمرین آماده باش مردمی در شرایط حمله هوایی برگزار می کند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، به نقل از رسانه کوریا تایمز، این تمرین گسترده برای آماده کردن شهروندان کره جنوبی در برابر حملات هوایی احتمالی و تحریکات موشکی کره شمالی است. این تمرین از سال ۲۰۱۷ تاکنون و به دلیل کاهش نسبی تنش در روابط این دو همسایه در دوران همه گیری کرونا صورت نگرفته بود.

تمرین آماده باش مردمی در شرایط احتمالی حمله هوایی کره جنوبی ساعت دو ظهر چهارشنبه به وقت سئول به مدت ۲۰ دقیقه انجام می شود. این مانور درست یک روز قبل از شروع بازه زمانی احتمالی پرتاب موشک ماهواره بر کره شمالی(۲۴ تا ۳۱ اوت) صورت می گیرد. کشورهای دنیا این پرتاب را آزمایشی برای فناوری موشک های دوربرد می دانند.

آژیر تمرین به مدت ۱۵ دقیقه پخش خواهد شد و شهروندان کره جنوبی باید به پناهگاه های حمله هوایی یا زیرزمین ساختمان ها بروند. برنامه حرکت قطارهای مترو تغییری نمی کند اما مسافران با شنیدن این آژیر حق ندارند ایستگاه ها را ترک کنند.

از سال گذشته، حدود ۱۷ هزار مکان شامل طبقات زیر همکف آپارتمان ها و ایستگاه های مترو به عنوان پناهگاه درنظر گرفته شده اند.

۵۷ منطقه سیل زده از توفان خانون و باران های شدید ماه گذشته از انجام مانور معاف هستند.

کره جنوبی روز سه شنبه ۳۱ مرداد پس از انتشار خبر پرتاب قریب الوقوع یک ماهواره از سوی کره شمالی در اواخر ماه جاری میلادی، هشدار امنیت ناوبری صادر کرد.

کره شمالی ژاپن را از برنامه خود برای تعیین سه منطقه خطرناک دریایی آگاه کرده است که دو منطقه در غرب شبه جزیره کره و دیگری در شرق فیلیپین قرار دارد.

این برنامه پرتاب ماهواره تنها یک روز بعد از شروع رزمایش ۱۱ روزه مشترک کره جنوبی و آمریکا به نام «اولچی فریدم شیلد» علنی شد.

در حالی که تنش ها میان دوکره بر سر ادامه پرتاب موشک های بالستیک کره شمالی بالا گرفته است، رزمایش مقابله دفاع هوایی کره جنوبی دوشنبه ۳۰ مرداد در سراسر این کشور و با اتصال با رزمایش بزرگ عملیات مشترک واشنگتن و سئول انجام شد.