افتتاح ۳ هزار میلیارد ریال پروژه راهسازی همزمان با سفر رییس جمهور به کردستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: همزمان با سفر رییس جمهور به کردستان ۳ هزار میلیارد ریال پروژه در حوزه راه در کردستان افتتاح می‌شود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، محمدراشد مدرس‌گرجی اظهار […]

افتتاح ۳ هزار میلیارد ریال پروژه راهسازی همزمان با سفر رییس جمهور به کردستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: همزمان با سفر رییس جمهور به کردستان ۳ هزار میلیارد ریال پروژه در حوزه راه در کردستان افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، محمدراشد مدرس‌گرجی اظهار کرد: حوزه توسعه زیرساخت‌های راه به عنوان یکی از مهمترین مطالبات مردم طی سال‌های اخیر شتاب قابل توجهی گرفته است.

وی عنوان کرد: شاخص راه روستایی آسفالت در استان بسیار پایین‌تر از میانگین کشوری است و این مهم به یک دغدغه و مطالبه عمومی تبدیل شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان تصریح کرد: بیش از ۳۵۰ کیلومتر راه روستایی طی ۲ سال آینده در استان آسفالت می‌شود.

مدرس‌گرجی افزود: در سال گذشته ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به بحث توسعه راه‌ها اختصاص یافت اما ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال آن تخصیص پیدا کرد.

وی گفت: سال گذشته برای آسفالت ۳۵۰ کیلومتر راه روستایی برنامه‌ریزی شد که به دلیل تورم و تغییر قیمت‌ها، تنها به ۵۰ درصد فهرست ختم شد.

مدرس‌گرجی خاطرنشان کرد: همزمان با سفر رییس جمهور به کردستان ۳ هزار میلیارد ریال پروژه در حوزه راه در کردستان افتتاح می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کردستان افزود: در این سفر عملیات اجرایی ۳۷۰ کیلومتر راه روستایی با اعتباری بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال شروع می‌شود.

به گفته وی، ساخت راه روستایی به طول ۹۴ کیلومتر روکش آسفالت راه‌های اصلی فرعی و روستایی به طول ۹۵ کیلومتر اصلاح ۸ نقطه پرتصادف ایجاد روشنایی طولی به طول ۴.۵ کیلومتر و ۲ باب آشیانه ماشین‌آلات از پروژه‌های قابل افتتاح در سفر رییس جمهور به کردستان است.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان