عید قربان یعنی رمی ظالمان/ بندگی خداوند از مسیر پیامبر و امامت عبور می‌کند خطیب موقت نماز جمعه اصفهان گفت: اسلام مکتب، مناسک حج دانشگاه و عید قربان زمان تفکر و تدبر در راه خداست، برهمین اساس عید قربان به‌معنای رمی ظالمان و در راه خدا خالص شدن است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید […]

عید قربان یعنی رمی ظالمان/ بندگی خداوند از مسیر پیامبر و امامت عبور می‌کند

خطیب موقت نماز جمعه اصفهان گفت: اسلام مکتب، مناسک حج دانشگاه و عید قربان زمان تفکر و تدبر در راه خداست، برهمین اساس عید قربان به‌معنای رمی ظالمان و در راه خدا خالص شدن است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی صبح امروز پنجشنبه هشتم تیرماه در خطبه‌های نماز عید قربان اصفهان، اظهار کرد: تمامی شما مؤمنان را به تقوای الهی دعوت می‌کنم؛ تاریخ ثابت کرده است که هرکسی تقوای الهی را پیشه کند، خداوند او را جاودانه خواهد کرد، همان‌طوری که حضرت ابراهیم (ع) برای تمامی انسان‌ها الگو شد.

وی افزود: در سرزمین وحی ابتدا همه مسلمین به صورت مساوی فارغ از هرگونه نژاد مُحرم می‌شوند و همه یک خدا را فریاد می‌زنند، در صورتی که امروز شاهدیم در بسیاری از کشورهای غربی هنوز سیاست‌های نژادپرستی وجود دارد.

خطیب موقت نماز جمعه اصفهان تاکید کرد: زمانی که مؤمنان وارد مسجدالحرام می‌شوند همه دور یک خانه به طواف می‌پردازند، این بدان معناست که ضرورت دارد خداوند را محور زندگی خود قرار دهید، نماز خواندن پشت مقام ابراهیم بدان معناست که باید همه در جای قدم ابراهیم خداوند را عبادت کنند، زیرا بندگی خداوند از مسیر پیامبر و امامت عبور می‌کند.

میردامادی تصریح کرد: سعی صفا و مروه اشاره به تلاش و کوششی است که در مکتب اسلام گنجانده شده است که باید با اسم خداوند آغاز شود؛ ضرورت دارد در بندگی خداوند خالص شویم، در این صورت شیطان نیز نمی‌تواند در ما رسوخ کند. یکی از بزرگ‌ترین الگوهای خلوص برای انسان‌ها حضرت ابراهیم (ع) است که در مواجه با امتحان‌های الهی سربلند شد.

وی ادامه داد: اسلام مکتب، مناسک حج دانشگاه و عید قربان زمان تفکر و تدبر در راه خداست، برهمین اساس عید قربان به‌معنای رمی ظالمان و در راه خدا خالص شدن است.