وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم عملکرد ۸ ماهه خود را برای بخش مسکن تشریح کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی عملکرد ۸ ماهه وزارتخانه را در سال تولید، اشتغال‌آفرین و دانش‌بنیان اعلام کرد. براساس این گزارش تعداد پروانه‌های ساختمانی صادر شده در […]

وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم عملکرد ۸ ماهه خود را برای بخش مسکن تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی عملکرد ۸ ماهه وزارتخانه را در سال تولید، اشتغال‌آفرین و دانش‌بنیان اعلام کرد.

براساس این گزارش تعداد پروانه‌های ساختمانی صادر شده در نقاط شهری کشور در بهار ۱۴۰۱ معادل ۳۱ هزار و ۴۹۷ فقره و آمار‌های زمستان ۱۴۰۰ نیز حکایت از سرمایه‌گذاری ۱۲۵۰.۶ هزار میلیارد ریال بخش خصوصی در ساختمان‌های جدید مناطق شهری دارد.

همچنین تورم ۱۲ ماهه در بخش تغییرات شاخص قیمت آپارتمان مسکونی شهر تهران در مهر ۱۴۰۱ معادل ۳۲.۴ درصد و نرخ تورم سالانه تغییر شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در بهار امسال معادل ۴۴.۸ درصد است.

با توجه به آمار‌های اخذ شده از مرکز آمار و برنامه‌ریزی و سیاستگذاری وزارت راه و شهرسازی و گزارش معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارتخانه اهم اقدامات وزارت راه و شهرسازی و معاونت مسکن و ساختمان و سایر بخش‌های مسکن شامل تدوین برنامه تفصیلی تولید چهارمیلیون مسکن طی ۴ سال به تفکیک استان‌ها و شهر‌های مختلف کشور، ایجاد سامانه طرح نهضت ملی مسکن و ثبت‌نام بیش از ۵.۵ میلیون متقاضی در تمامی استان‌های کشور، تاسیس و راه‌اندازی صندوق ملی مسکن، افزایش سقف تسهیلات ساخت به ۴۵۰ میلیون تومان در شهر تهران، ۴۰۰ میلیون تومان در سایر کلان‌شهرها، ۳۵۰ میلیون تومان در مراکز استان‌ها، ۳۰۰ میلیون تومان در سایر شهر‌ها و ۲۵۰ میلیون تومان در مناطق روستایی کشور و افزایش طول دوره بازپرداخت این تسهیلات به ۲۰ سال است.