وزارت دفاع نروژ امروز در بیانیه ای از ارائه کمک پهپادی این کشور به همراه انگلیس به اوکراین به ارزش ۹.۲ میلیون دلار به بهانه کمک به کی یف خبر داد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک وزارت دفاع نروژ امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این کشور […]

وزارت دفاع نروژ امروز در بیانیه ای از ارائه کمک پهپادی این کشور به همراه انگلیس به اوکراین به ارزش ۹.۲ میلیون دلار به بهانه کمک به کی یف خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک وزارت دفاع نروژ امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این کشور به همراه انگلیس قرار است به منظور حمایت نظامی از اوکراین، به کی یف میکرو پهپادهایی به ارزش ۹.۲ میلیون دلار ارسال کنند.

بر اساس گزارش این رسانه، در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع نروژ در این خصوص آمده است که این کشور به همراه لندن در حال تشریک مساعی به منظور خرید هواپیمای بدون سرنشین کوچک نروژی موسوم به Black Hornet با هدف کمک به اوکراین با هزینه ۹۰ میلیون کرون نروژ (۹.۲ میلیون دلار) هستند.

گزارش این رسانه در این باره حاکیست: این بسته شامل تعدادی پهپاد Black Hornet، قطعات یدکی، حمل و نقل و آموزش آنها است. بودجه این کمک از سوی یک صندوق خصوصی انگلیسی که نروژ نیز ۴۰۰ میلیون کرون (۴۱ میلیون دلار) به آن کمک کرده است، تامین می‌ شود