شهردار شهر کامو و چوگان در دیدار با رئیس روابط عمومی امور مالیاتی استان اصفهان از نامگذاری یکی از پروژه‌های مهم شهر کامو و چوگان به نام «مالیات» خبر داد.   رئیس روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان در این دیدار بر ضرورت گسترش همکاری‌های مشترک و دو جانبه شهرداری و اداره کل امور […]

شهردار شهر کامو و چوگان در دیدار با رئیس روابط عمومی امور مالیاتی استان اصفهان از نامگذاری یکی از پروژه‌های مهم شهر کامو و چوگان به نام «مالیات» خبر داد.

  رئیس روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان در این دیدار بر ضرورت گسترش همکاری‌های مشترک و دو جانبه شهرداری و اداره کل امور مالیاتی استان به منظور ارتقای فرهنگ مالیاتی در جامعه و نیز استفاده بهینه از ظرفیت‌های طرفین برای تحقق سیاست‌های کلان اقتصادی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی امور مالیاتی استان اصفهان، محمد علی علیخانی ، به ملموس نمودن آثار پرداخت مالیات در زندگی اجتماعی و اهمیت تبیین موارد هزینه کرد و مصرف مالیات در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که همواره مدنظر بوده و همکاری شهرداری‌ها در این زمینه می‌تواند کمک مهمی به ارتقای نظام مالیاتی نماید، ورود شهرداری‌ها به عرصه فرهنگ سازی مالیاتی است و طبیعتاً تبیین آثار پرداخت مالیات در جامعه و بیان اینکه زیرساخت‌های مهم شهری و روستایی از جمله پل‌ها، جاده‌ها، مدارس، درمانگاه‌ها و غیره از محل مالیات مردم ساخته می‌شود، تأثیر بسزایی بر افزایش مشارکت اجتماعی مردم در پرداخت مالیات دارد.

 علیخانی عنوان کرد: از آنجایی که بر اساس قانون درصدی از عوارض مالیات بر ارزش افزوده به منابع مالی مجموعه شهرداری در جهت توسعه زیر ساخت‌ها و خدمات شهرداری‌ها به مردم اختصاص می‌یابد، همکاری و مساعدت مجموعه شهرداری در امر فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی در خصوص نحوه هزینه کرد درآمدهای مالیاتی، علاوه بر تحقق اهداف و سیاست‌های کلان نظام در زمینه قطع وابستگی به درآمدهای نفتی و اتکای حداکثری بودجه به درآمدهای پایدار مالیاتی، به طور مستقیم نیز موجب افزایش دسترسی مجموعه شهرداری به منابع پایدار مالی حاصل از مالیات بر ارزش افزوده خواهد شد.

رئیس روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان اصفهان، در این خصوص یادآور شد: نامگذاری پروژه‌های مهم شهری از جمله بوستان‌ها، خیابان‌ها، میادین، پل‌ها و سایر اماکن عمومی شهری خدمت رسان به مردم به نام «مالیات» یکی از اقداماتی است که شهرداری‌ها می‌توانند در این زمینه مساعدت نمایند.

گفتنی است شهردار شهر کامو و چوگان، ضمن تاکید بر گسترش همکاری‌های مشترک جهت معرفی آثار و نتایج درآمدهای مالیاتی در عمران و آبادانی و توسعه خدمات شهری، عنوان داشت: طرح نامگذاری اماکن عمومی شهر بنام «مالیات» ، طرح مهم و قابل انجام است و شهردای کامو و چوگان ضمن استقبال از این طرح در تلاش است در بهمن ماه سال جاری این طرح را به انجام رساند و یکی از اماکن عمومی شهر را بنامن مالیات نامگذاری نماید.

شایان ذکر است کامو و‌ چوگان شهری از توابع بخش قمصر شهرستان کاشان استان اصفهان است که با پیوستن دو منطقه «کامو» و «چوگان» در دی‌ماه ۱۳۹۲ با تاییدیه و مصوبه هیئت دولت، تشکیل و نام آن از شهر جوشقان‌ و‌ کامو به کامو و چوگان تغییر یافته است.