فعالیت حوزه جوانان مستلزم نظارت جدی و بررسی جزییات است/ انتقاد معاون استاندار از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ازدواج/ سنگ بنای ساختمان ساماندهی امور جوانان نیازمند رصد علمی است/ با ذهنیت دهه ۵۰ نمی‌توان برای دهه ۸۰ برنامه‌ریزی کرد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت : علیرغم زحمات انجام شده در حوزه جوانان، […]

فعالیت حوزه جوانان مستلزم نظارت جدی و بررسی جزییات است/ انتقاد معاون استاندار از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ازدواج/ سنگ بنای ساختمان ساماندهی امور جوانان نیازمند رصد علمی است/ با ذهنیت دهه ۵۰ نمی‌توان برای دهه ۸۰ برنامه‌ریزی کرد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت : علیرغم زحمات انجام شده در حوزه جوانان، اما مشکل این حوزه به خوبی رصد نشده و ما سنگ بنای ساختمان ساماندهی امور جوانان را پیدا نکرده‌ایم لذا حرف نو، بیان نو و منطق نو، از تأکیدات و راهبردهای مهم مقام معظم رهبری  را بایستی در برنامه‌های جوانان جست وجو کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ مهدی رمضانی صبح امروز یکشنبه، ۲۱ آبان ماه،  در سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان با محوریت« مشارکت‌های اجتماعی جوانان»، که در محل سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای مظلوم فلسطین، اظهار کرد: امید است خداوند متعال به زودی نصرت خود را شامل امت اسلام و مردم فلسطین کند و آنهارا به فتح و پیروزی برساند.

وی با بیان اینکه با مصوبات کلی کاری از این گونه جلسات پیش نمی‌رود و خروجی حاصل نمی‌شود،افزود: با هدف اصلی و فلسفه تشکیل جلسات ساماندهی امور جوانان هنوز  فاصله زبادی داریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ضمن قدردانی از فعالیت‌های ورزش و جوانان استان و کسب رتبه‌های برتر در برگزاری جلسات و اجرای مصوبات ستاد ساماندهی جوانان استان تصریح کرد:  باید به قله نهایی و اهداف مورد نظر برسیم و جایگاه خودمان را نیز نسبت به قله رصد کنیم.

رمضانی تصریح کرد: مصوبات جلسات قبلی ستاد جوانان باید با جزئیات تشریح شود تا میزان تحقق فعالیت‌های اجرا شده در استان توسط اعضای ستاد قابل لمس و مشاهده و بررسی باشد.

وی با بیان اینکه علیرغم زحمات انجام شده در حوزه جوانان، اما مشکل جوانان به خوبی رصد نشده و ما سنگ بنای ساختمان ساماندهی امور جوانان را پیدا نکرده‌ایم، افزود:  باید حرف نو، بیان نو و منطق نو از تأکیدات و راهبردهای مهم مقام معظم رهبری  را در برنامه‌های جوانان جست وجو کنیم و جلسات علمی به عنوان پشتیبان جلسات حوزه جوانان مدنظر قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار  با تاکید براینکه در حوزه جوانان با اعمال سلیقه و ذهنیات شخصی کاری انجام نمی‌شود، گفت: ستاد ساماندهی باید شان علمی و تحقیقی داشته باشد وپشتوانه‌ آن حداقل چندین جلسه کارشناسی و جدلی توسط اساتید مطرح در دانشگاه‌ها است و بعد از جمع‌بندی، در جلسه ساماندهی بیان شود.

رمضانی ضمن بیان اینکه با ذهنیت دهه ۵۰  نمی‌توانیم برای دهه ۸۰ برنامه‌ریزی کنیم، عنوان کرد: باید به این مقوله فکر کرد که مسئولان چگونه می‌توانند پلی به افکار جوان کف خیابان بزنند چرا که دشمن به دنبال نفوذ در فکر جوانان است و مسئولان که در مقام دفاع هستند باید به درستی وارد عمل شوند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری ۶۵ درصد تسهیلات مربوط به ازدواج توسط بانک‌ها پرداخت شده است، از عدم پرداخت ۳۵ درصد دیگر انتقاد کرد و اظهار داشت:  در خصوص این کم‌کاری مدیران بانک‌ها باید پاسخگو باشند و برای جذب اعتبارات تلاش کنند و با مرکز ارتباط قوی‌تری داشته باشند.

در این جلسه ضمن اشاره به مصوبات پیشنهادی در حوزه مشارکت‌های اجتماعی، پیرامون مشارکت اجتماعی جوانان و ضرورت آن، برنامه‌ها و سند ملی روایت پیشرفت و نقش سازمان‌های مردم نهاد جوان به عنوان نظام پنهان ارتقای سلامت جامعه، مواردی توسط حاضرین  مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرارگرفت.

کویستان عبدالحکیمی

https://t.me/kwestannews