سلامت زنان مطمئن ترین راه برای رسیدن به زندگی بهتر برای خانواده و جامعه است /تصویب سیاست های حمایتی و بیمه های تکمیلی جهت سلامت بانوان برای حل مشکلات ناباوری زوجین مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در امور بانوان به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان به‌جایگاه زن در خانواده، اهمیت سلامت این قشر برای […]

سلامت زنان مطمئن ترین راه برای رسیدن به زندگی بهتر برای خانواده و جامعه است /تصویب سیاست های حمایتی و بیمه های تکمیلی جهت سلامت بانوان برای حل مشکلات ناباوری زوجین

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در امور بانوان به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان به‌جایگاه زن در خانواده، اهمیت سلامت این قشر برای پیشرفت خانواده و جامعه پرداخت.

به گزارش خبرگزاری آریا از کردستان؛ لیلا قنبری زنان را به عنوان اولین حافظان سلامت خانواده و جامعه دانست و گفت:رسالت و سلامت آنها در تمام عرصه های خانواده و جامعه بیش از هر زمان دیگری خود را نشان می دهد.زنان در نقش مادر، مدیر، پشتیبانی قوی و توانمند ظاهر می شوند و محور سلامت خانواده هستند که علاوه بر مدیریت سلامت اعضای خانواده، الگوی اصلی آموزش و ترویج شیوه زندگی سالم به نسل بعدی نیز هستند.
وی افزود:پیشرفت جامعه در گرو سلامت خانواده‌ها و سلامت خانواده‌ها وابسته به سلامت بانوان است. رشد و ارتقای آنها به عنوان مادر، نقشی تعیین‌کننده در بهبود شاخصهای سلامت جسمی، روانی و اجتماعی دارد.
مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در امور بانوان اضافه کرد: از طرفی وضعیت سلامت زنان تأثیر بسزایی بر سلامت فرزندان، خانواده، جامعه و محیط پیرامون آن دارد که صورت نقض این مهم، سلامتی خانواده آنان نیز علاوه بر سلامتی خودشان دچار آسیب خواهد شد به این معنی که مشکلات جسمی و روانی زنان می تواند تاثیر مستقیمی بر سلامت همه اعضای خانواده داشته باشد.

منظور از سلامت زنان چیست؟

قنبری افزود:منظور از سلامت زنان دستیابی آنان به بالاترین سطح سلامت جسمی، روانی و اجتماعی است. توجه به سلامت زنان و مادران باردار باید از نوجوانی آغاز و تا زمان زایمان و حتی بعد از زایمان ادامه دار باشد.

زنان محور سلامت خانواده محسوب می شوند

مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان افزود:علاوه بر مدیریت سلامت اعضاء خانواده، الگوی اصلی آموزش و ترویج شیوه زندگی موثر و فرزندآوری سالم به نسل بعدی می باشند.
لیلا قنبری ادامه داد:سلامت زنان مطمئن ترین راه برای رسیدن به زندگی بهتر برای خانواده و جامعه است برای داشتن جامعه ای سالم ضروری است که امکانات و خدمات استاندارد بهداشت باروری و مراقبت های بهداشتی مناسب که زنان را قادر به داشتن حاملگی و زایمان ایمن میسازد به راحتی در دسترس باشد.
فرزندآوری و تشکیل خانواده از جنبه های مهم زندگی زنان است
وی بیان کرد:فرزند در خانواده ایرانی از اهمیت بسیاری برخوردار است چراکه فرزند آوری یک رویداد اجتماعی است که عوامل متعددی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. مادران نخستین مربیان و معلمان فرزندان خود هستند، پس خود باید دانش کافی، نگرش سالم و توانایی لازم در زمینه بهداشت باروری و جنسی را داشته باشند تا بتوانند ضمن مدیریت و آموزش این موارد در زندگی خود، زندگی مادران آینده را نیز برنامه ریزی کنند.
مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان ادامه داد:توجه به زوجین و تصویب سیاست های حمایتی و بیمه های تکمیلی جهت سلامت بانوان باید در صدر جدول سلامت قرار می دهد تا مشکلات ناباروری زوجین را مرتفع سازد.