جوانی جمعیت از مباحث مهم دولت و از اولویت های وزارت کار است مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی کردستان شامگاه امروز در مراسم گرامیداشت دهه کرامت و جوانی جمعیت کارگران لاستیک بارز کردستان که در هتل شادی سنندج برگزار شد، گفت: جوانی جمعیت، حمایت از خانواده و فرزندآوری از مباحث مهم دولت و از اولویت […]

جوانی جمعیت از مباحث مهم دولت و از اولویت های وزارت کار است

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی کردستان شامگاه امروز در مراسم گرامیداشت دهه کرامت و جوانی جمعیت کارگران لاستیک بارز کردستان که در هتل شادی سنندج برگزار شد، گفت: جوانی جمعیت، حمایت از خانواده و فرزندآوری از مباحث مهم دولت و از اولویت های وزارت کار است.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ فرزاد پیشکاری در این مراسم ضمن تبریک دهه کرامت و هفته جوانی جمعیت، با بیان اینکه رشد، توسعه و بالندگی کشور مرهون تلاش جوانان است، اظهار داشت:خوشبحتانه سالیان قبل که فرزند کمتر، زندگی بهتر را تبلیغ کرده اند، امروزه بادرایت مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) منسوخ شده و کشور نیاز به جمعیت جوان و پر انرژی دارد.

پیشکاری با بیان اینکه الگو قرار دادن دنیای غرب در بین برخی از مرفهین جامعه مشکلات عدیده‌ای را برای جامعه فراهم کرده است، گفت: امروزه با استعانت از پروردگار و الگو قرار دادن سیره و روش نبوی، فرزندآوری، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در بین مردم و مسئولین به یک دغدغه تبدیل شده و دولت و نظام اهتمام جدی در این مقوله داشته و همچنین تسهیلاتی نیز برای جوانانی که در زمینه جوانی جمعیت و فرزندآوری فعالیت میکنند در نظر گرفته است.

پیشکاری از کارگران به عنوان ستون های اقتصادی کشور نام برد و گفت:کارگران در تمام عرصه‌های انقلاب، یار و یاور نظام بوده و در دوره های مختلف چرخ های تولید و صنعت کشور را به حرکت درآورده اند.

پیشکاری با بیان اینکه کارگران لاستیک بارز کردستان توانسته اند با تلاش جهادی و فعالیت های شبانه روزی چرخه های اقتصادی استان را به حرکت در آورنده و پرچم استان کردستان را در بهره وری، تولید، اشتغال و شکوفایی اقتصادی استان در کشور بالا ببرند، جامعه شریف کارگران را از تاثیر گزار ترین جوامع در کشور خواند که توسعه اقتصادی کشور مرهون تلاش ها و مجاهدت های آنان است.

مدیر کل کار کردستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در استان کردستان بیش از  ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه های تولیدی وجود دارد، گفت:در طول سال بیش از ۱۲ هزار پرونده در هیئت های تشخیص و حل اختلاف برای احقاق حق و حقوق کارگران بررسی می شود و ۲۳ بازرس کار در طول سال بیش از ۱۹ هزار بازرسی از واحد های صنعتی و تولیدی، کارخانجات، ابنیه و کارگاه های پر خطر برای صیانت از کارگران و ایمنی و حفاظت و بهداشت محیط انجام می دهند تا کارگران که گنجینه و سرمایه های کشور هستند دچار مشکل نشوند.

پیشکاری با بیان اینکه دولت سیزدهم توجه به کارگران را در دستور کار خود قرار داده است، گفت:روند اطاله دادرسی ها در سنوات قبل ۱۲۰ روز بوده که سال گذشته به ۲۹ روز و امسال نیز به ۱۸ روز کاهش پیدا کرده است.

مدیر کل کار کردستان شرکت لاستیک بارز را از واحدهای نمونه استانی در بحث رعایت فصل هشتم قانون کار و حمایت از جوانی جمعیت و فرزنداوری خواند و با اهدای لوح سپاس، از مدیر عامل این شرکت قدردانی کرد.