زهرا نصیری مدیر کل پست استان اصفهان، درباره مهمترین افتخارات و رتبه‌هایی که اداره پست استان اصفهان در دولت چهاردهم کسب کرده است گفت:این اداره در پنج حوزه کلیدی  کیفیت، حراست، بهره‌وری، شورای فرهنگی و روابط عمومی  موفقیت‌هایی کسب کرده که حاصل تلاش بی‌وقفه و همدلی همه همکاران ما در مجموعه پست استان اصفهان است. […]

زهرا نصیری

مدیر کل پست استان اصفهان، درباره مهمترین افتخارات و رتبه‌هایی که اداره پست استان اصفهان در دولت چهاردهم کسب کرده است گفت:این اداره در پنج حوزه کلیدی  کیفیت، حراست، بهره‌وری، شورای فرهنگی و روابط عمومی  موفقیت‌هایی کسب کرده که حاصل تلاش بی‌وقفه و همدلی همه همکاران ما در مجموعه پست استان اصفهان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، حمید باقری افزود: برخی از اقدامات شاخص  اداره پست در دولت چهاردهم استفاده از ظرفیت بانوان در توزیع مرسولات شهر اصفهان است. این اقدام علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، رضایتمندی بالایی را در بین شهروندان به همراه داشته است.

وی تصریح کرد:کسب رتبه اول مسابقه نامه‌نگاری ۲۰۲۵ در کشور نشان‌دهنده توانمندی و خلاقیت فرزندان اصفهان در عرصه فرهنگ و هنر است، که با همکاری ۷۵ هنرمند اصفهانی، تمبر یادبود تخت فولاد را طراحی و رونمایی کردیم. این اقدام در راستای مسئولیت‌های فرهنگی ما در حفظ و پاسداشت میراث اصفهان صورت گرفت.

باقری اظهارداشت:در حوزه زیرساخت نیز، انبار هوشمند و سیستم انبارش کالا را راه‌اندازی کردیم که به افزایش سرعت و دقت در عملیات پستی کمک شایانی کرده است.

مدیر کل پست استان اصفهان درباره نقش پست در تجارت الکترونیک افزود: تجارت الکترونیک یکی از مهمترین حوزه‌های فعالیت پست در عصر حاضر است. هدف ما جذب هرچه بیشتر مرسولات و فروشگاه‌های اینترنتی به منظور حذف واسطه در فروش مرسولات بومی و حمایت از مشاغل خانگی است. در حال حاضر، ۱۰۳۶۷ فروشگاه فعال با پست اصفهان همکاری می‌کنند. در خصوص ترافیک خرید اینترنتی نیز، آمار بسیار امیدبخش است: ۷۰۱,۴۹۷ مرسوله صادره و ۱,۴۰۶,۳۸۷ مرسوله وارده که نشان‌دهنده حجم بالای فعالیت‌های ما در این بخش است.

وی در رابطه با انجام مسئولیت‌های فرهنگی و اجتماعی اداره پست استان اصفهان نیز گفت: توزیع بیش از ۸۸۲۳۵ گذرنامه ویژه اربعین که نقش مهمی در تسهیل سفر زائران داشت.
جابجایی بیش از ۸۸ هزار جلد کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که به ترویج فرهنگ کتابخوانی کمک کرد و
اطلاع‌رسانی اصفهان به عنوان پایتخت گردشگری شهرهای آسیایی با درج مهر بر روی مرسولات، تلاشی برای معرفی پتانسیل‌های گردشگری استان بود. همچنین، در دوران حساس جنگ ۱۲ روزه، فعالیت بی‌وقفه پست اصفهان نشان از تعهد و مسئولیت‌پذیری همکاران ما در شرایط بحرانی داشت.

باقری ادامه داد: ما در تلاشیم تا خدمات پستی را به تمامی نقاط استان گسترش دهیم. در حال حاضر، ۵۵ دفتر واحد شهری دولتی، ۶۳ دفتر نمایندگی قبول شهری، ۳۰۵ دفتر نمایندگی قبول و توزیع روستایی، ۳۵۵ دفتر پیشخوان دولت و ۲۴ دفتر ICT در استان فعال هستند که نشان‌دهنده پوشش گسترده خدمات ماست.

مدیر کل پست استان اصفهان همچنین در رابطه با پروژه GNAF و نصب پلاک کد پستی گفت: پروژه GNAF یا ژئوکد، یکی از مهمترین پروژه‌های ما برای استانداردسازی آدرس‌هاست. در این زمینه، از تعداد ۱۱۴ شهر، ۸۹ درصد شهرها ژئوکد شده‌اند و از ۱۲۲۲ روستا نیز، ۱۹۷ روستا (معادل ۲۱ درصد) ژئوکد شده‌اند.در خصوص نصب پلاک کد پستی نیز، ۵۴۵,۰۰۰ پلاک هوشمند شهری و ۱۰۶,۲۵۰ پلاک هوشمند روستایی نصب شده است که به افزایش دقت و سرعت در توزیع مرسولات کمک می‌کند.

وی افزود: در تلاشیم تا فضای کاری مناسبی برای همکاران و همچنین محیطی دلپذیر برای مراجعین فراهم کنیم. در این راستا، فضای عملیاتی ادارات پست شهرستان‌های خمینی شهر و شهرضا بهسازی شده، است. ضمن اینکه دفتر پستی فیض و دفاتر پستی سپاهان شهر و بهارستان بازسازی و بهسازی شده‌اند و پروژه اداره پست شهرستان دولت آباد نیز تکمیل گردیده است.

باقری، در مورد عملکرد اداره تجزیه و مبادلات گفت: اداره تجزیه و مبادلات اصفهان، یکی از نقاط استراتژیک در شبکه پستی کشور محسوب میشود که به صورت میانگین، روزانه ۶۲ هزار فقره مرسوله پردازش می‌شود و ۸۵ دستگاه کامیون تخلیه و بارگیری می‌گردند. خوشبختانه شاهد افزایش ۷ درصدی پردازش مرسولات در این اداره و همچنین افزایش ۱۰ درصدی ناوگان حمل و نقل برون استانی هستیم که نشان‌دهنده افزایش حجم فعالیت‌ها و کارآمدی این بخش است.

مدیر کل پست استان اصفهان در خصوص ترافیک مرسولات پستی خاطر نشان کرد: در اصفهان ۸,۸۷۶,۴۴۲ مرسوله صادره و ۱۶,۴۰۲,۶۸۶ مرسوله وارده انجام شده است.برای افزایش کارایی در توزیع، ۱۴۸ دستگاه گوشی همراه و ۱۷۵ دستگاه MPOS به پستچی‌های روستایی اختصاص یافته است. نکته بسیار مهم و دلگرم‌کننده این است که رضایت مشتریان ما ۹۴٫۷۵ درصد است که نشان‌دهنده کیفیت بالای خدمات ارائه شده است. به طور میانگین، هر پستچی ما روزانه به ۱۲۰ مکان مراجعه می‌کند و ما سرویس POD (تاییدیه توزیع) را نیز به طور کامل اجرا می‌کنیم تا از تحویل صحیح و مطمئن مرسولات اطمینان حاصل شود.