۲۵۰۰ واحد صنفی آلاینده در شهرک های صنفی سنندج ساماندهی می شوند مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به طرح ساماندهی صنوف آلاینده پس از سال ها بلاتکلیفی، گفت:بر اساس این طرح، حدود ۲ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی آلاینده مانند مصالح فروشان و فلزکاران به این مجتمع ها منتقل خواهند شد. به […]

۲۵۰۰ واحد صنفی آلاینده در شهرک های صنفی سنندج ساماندهی می شوند

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به طرح ساماندهی صنوف آلاینده پس از سال ها بلاتکلیفی، گفت:بر اساس این طرح، حدود ۲ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی آلاینده مانند مصالح فروشان و فلزکاران به این مجتمع ها منتقل خواهند شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ بختیار خلیقی در مراسم آغاز طرح ساماندهی صنوف آلاینده در سنندج، گفت: این طرح در راستای کاهش آلودگی محیط زیست و بهبود کیفیت زندگی شهروندان سنندجی اجرا می شود.
وی با اشاره به این مطلب که این شهرک برای ساماندهی و انتقال واحدهای صنفی آلاینده از سطح شهر سنندج به مکانی مناسب احداث خواهد شد، دارای ویژگی های برجسته ای است، افزود:سرمایه ثابت آن ۱۷ هزار میلیارد ریال، مدت اجرای طرح ۲۴ ماه در ۴۷ هکتار مساحت زمین با۲۴۰ هزار متر مربع با سطح کل زیر بنا صادر شده است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: در حال حاضر ۲۷ هزار واحد صنفی و آلاینده در سطح استان وجود دارد که ۹ هزار واحد از این تعداد در شهر سنندج فعالیت دارند.
خلیقی ادامه داد:۷ اتحادیه به انواع مختلف صوتی، بهداشتی و غیره صنوف آلاینده محسوب می شوند و باید تمهیدات لازم برای ساماندهی این واحدها انجام گیرد.
وی یادآور شد:این شهرک با برخورداری از زیرساخت های مناسب، زمینه را برای فعالیت های تولیدی و خدماتی در فضایی امن و بهداشتی فراهم خواهد کرد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: صدور مجوز این شهرک گامی مهم در راستای توسعه و عمران استان کردستان، به ویژه شهر سنندج، محسوب می شود و امیدواریم با تلاش و همت مسئولان شاهد بهره برداری از آن در موعد مقرر باشیم.