مصرف برق ۱۳ درصد افزایش یافت/خاموشی در کردستان اعمال نشده است مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرستان از افزایش ۱۳  درصدی میزان مصرف برق در استان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از […]

مصرف برق ۱۳ درصد افزایش یافت/خاموشی در کردستان اعمال نشده است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرستان از افزایش ۱۳  درصدی میزان مصرف برق در استان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از افزایش مصرف برق در استان خبر داد و افزود: افزایش دمای هوا طی چند روز اخیر منجر به افزایش ۱۳ درصدی مصرف برق نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرستان افزود: میزان مصرف برق ساعت ۲۱:۳۵ در تاریخ ۲۹ تیرماه  به مرز ۵۳۳ مگاوات رسید که این میزان سال گذشته برابر با ۴۶۶ مگاوات بوده است.

لهونیان با تاکید بر افزایش ۶۷ مگاواتی مصرف برق در این ایام، گفت:در مجموع میزان مصرف برق در پیک مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش یافته است.

وی اظهار داشت:میانگین مصرف برق در هفته جاری ۴۸۶ مگاوات بود که این میزان هفته گذشته برابر ۴۷۶ مگاوات بوده که این افزایش ۱۰ مگاواتی تنها در نتیجه افزایش دمای هوا در سطح استان و در نتیجه استفاده بیشتر از وسایل سرمایشی بوده است.

لهونیان گفت: با این وجود تاکنون هیچگونه خاموشی با برنامه ای در سطح استان اعمال نشده و تنها جهت مدیریت بار در شبکه و بر اساس ابلاغیه هیئت دولت و در قالب تفاهمنامه های منعقد شده میزان و روند مصرف مشترکان بخش های اداری، صنایع و کشاورزی مدیریت می شود.

وی با تاکید بر اینکه گذر از پیک تابستان ۱۴۰۱ نیازمند فرهنگ‌سازی و همراهی بیشتر مشترکان است، افزود: در راستای کاهش مصرف انرژی برق، مشترکان به ازای هر کیلووات ساعت کاهش مصرف نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، پنج برابر نرخ مصرف مشمول پاداش می‌شوند.

لهونیان در پایان با تاکید بر اینکه صرفه جویی در مدت زمان پیک مصرف یعنی بین ساعات ۱۲ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۴ تاثیر بسزایی در مدیریت بار شبکه دارد از شهروندان خواست جهت تداوم استفاده از انرژی برق به صورت پایدار، وسایل سرمایشی خود را در حالت متوسط و درجه سرمایشی کولرهای خود را در دمای آسایش قرار دهند تا علاوه بر تامین هوای مطبوع امکان بهره مندی همگانی و مستمر انرژی برق برای بقیه همشهریان فراهم شود.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان