وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجه به تهدید کنگره آمریکا مبنی بر توقف صادرات سلاح به عربستان سعودی، واکنش نشان داد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری فارس،«عادل الجبیر» وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجه به تهدید «رابرت منندز» رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، مبنی بر توقف صادرات سلاح […]

وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجه به تهدید کنگره آمریکا مبنی بر توقف صادرات سلاح به عربستان سعودی، واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری فارس،«عادل الجبیر» وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجه به تهدید «رابرت منندز» رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، مبنی بر توقف صادرات سلاح به عربستان سعودی واکنش نشان داد و گفت که صادرات سلاح به نفع امنیت آمریکاست.

«رابرت منندز» در واکنش به تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت، گفته بود که آمریکا باید در صادرات سلاح به عربستان سعودی تجدیدنظر کند. این اقدام اوپک پلاس واکنش همراه با عصبانیت دیگر مقامات آمریکایی از جمله «جو بایدن» را نیز به همراه داشته است.

عادل الجبیر به شبکه سی ان ان گفت که عربستان سعودی همواره تلاش کرده است تا ثبات بازار نفت را تضمین کند و این به نفع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان است. او تأکید کرد که عربستان به تنهایی این تصمیم را نگرفته و کاهش تولید نفت با اجماع ۲۲ کشور عضو انجام شده است.