آیا با توجه به شرایط حقوق ومزایای ناچیز کارکنان خدوم اداره فرهنگ وارشاد اسلامی مسائل فرهنگی کشور قابل اصلاح است؟  مسئله فرهنگ بسیار مهم است، چون ضایعات فرهنگى زود فهمیده نمى شود، مثل تورم اقتصادى نیست که بشود هر روز اندازه گرفت، مثل عقب ماندگى هاى اقتصادى یا سازندگى نیست که پس از چهار، پنج […]

آیا با توجه به شرایط حقوق ومزایای ناچیز کارکنان خدوم اداره فرهنگ وارشاد اسلامی مسائل فرهنگی کشور قابل اصلاح است؟

 مسئله فرهنگ بسیار مهم است، چون ضایعات فرهنگى زود فهمیده نمى شود، مثل تورم اقتصادى نیست که بشود هر روز اندازه گرفت، مثل عقب ماندگى هاى اقتصادى یا سازندگى نیست که پس از چهار، پنج سال جنبه منفى و مثبت آن قابل اندازه گیرى باشد. (مقام معظم رهبری)

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهیدیاران با توجه به مصاحبه ای که با چند نفر از کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چند استان انجام داده است، جمع بندی و دغدغه این عزیزان را در راستای مسائل فرهنگی برای رسیدگی به هیئت دولت و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تحریر در آوردیم.

آقایان هیئت دولت جناب آقای رئیس جمهور امروز مهمترین مسئله کشور ما که سالهاست دغدغه مقام معظم رهبری می‌باشد فرهنگ است، فرهنگی که به واسطه سلایق چپ و راست نه تنها پیشرفتی در راستای همتراز بودن با انقلاب اسلامی نداشته، بلکه می‌توان با توجه به مشکلات فرهنگی و اجتماعی در سطح جامعه به این فاجعه بزرگ که تاثیرات آن برای نسل جوان،نوجوان وکودکان آینده میهن اسلامی نیز به وفور مشاهده کرد.

متاسفانه در این زمینه نه تنها آسیب شناسی صورت نگرفته، بلکه به صراحت میتوان گفت که روز به روز نیروهای این وزارتخانه بی انگیزه تر میشوند، اگر چه افتخاراتی که به دست آمده توسط این عزیزان صورت گرفته وقابل تقدیر است. ولی باید واقع بینانه موضوع را مورد بررسی قرار دهیم که بهتر از این هم می‌توانستیم عمل کنیم حال میخواهیم موضوع را با انتشار فیش های حقوقی چندی از این عزیزان به تصویر بکشیم وعادلانه قضاوت کنیم!

به نظر شما یک مدیر، معاون ،کارشناس ومسئول در استانها یا وزارت فرهنگ و ارشاد با احتساب افزایش ۵۰%افزایش حقوق سال ۱۴۰۱و۱۴۰۲با مبلغ ۱۰میلیون وحتی بیشتر کارکنان کمتر از این مبلغ با کمترین مزایای رفاهی و امکانات کارکنان دولت با توجه به شرایط سخت اقتصادی آیا کارمند محترمی که باید تمرکز خود را به برنامه ریزی های فرهنگی داشته باشند امکان پذیر است؟
آیا واقعا انگیزه ورغبت کاری برای این عزیزان باقی مانده است؟
هر چند تا به حال هم با این شرایط شاهکار کردند که در نهایت صداقت در حوزه فرهنگ به انقلاب و نظام وفادار بوده وهستند.

امروز با عزیزانی مصاحبه داشته ایم که از مشکلات درمانی خود ،خانواده ومشکلات هزینه های تحصیلی فرزندان و هزینه های گزاف زندگی بسیار گلایه مند بودند، با عزیزانی که هنوز مستاجر هستند و خرید مسکن ویک آپارتمان ۷۰متری برایشان یک رویا شده است، با عزیزانی که با مشکلات ازدواج فرزندان خود روبرو هستند وخرید جهیزیه و هزینه ازدواج برایشان بسیار دشوار است آیا با چنین مشکلاتی که قسمتهایی از آن که قابل بیان بود و مطرح شد می‌توان برنامه ریزی کرد و مسئله کمبود جمعیت وفرزند آوری، عفاف و حجاب وبرنامه های فرهنگی را اصلاح کرد؟
آیا این موارد خود فضای فرهنگ گریزی در افکار ورفتار این عزیزان ایجاد نمیکند؟

براستی آیا برنامه ای برای تحول شرایط کاری واقتصادی این عزیزان هست؟

آقایان مسئول ومتولی، امروز فیش حقوقی بعضی از ارگانها و دستگاه را اگر در کفه یک ترازو قرار دهیم از لحاظ آیتم های حقوقی بازهم سنگین‌تر است، از ارشاد اسلامی، از کارکنان حزب الهی این وزارتخانه از کارکنانی که نجابت وحیایشان این اجازه را به آنها نداده که برای دفاع از حق خود دست به اعتراضات جمعی بزنند امروز وقتی فیش حقوق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را کنار فیش حقوقی واحکام وزارت نفت قرار میدهیم با منطقی روبرو می‌شویم که آن دستگاه درآمد زا است واین مجموعه درآمدی ندارد آیا با چنین تصمیمات وتفکراتی میتوانیم دغدغه فرهنگ را داشت !؟

حال سوال ما از این مقامات عالی رتبه این است که آیا جشنوارها،نمایشگاها وبرنامه هایی با کمترین امکانات همین کارکنان خدوم و با بهترین کیفیت برگزار می شود ولی افتخارات آن در تصاویر خبری ورسانه ملی برای شماست، آیا انصاف است که بجای انگیزه دادن انگیزه این عزیزان را در راستای فعالیت فرهنگی بگیرید؟

التماس تفکر وتصمیم درست در راستای حق و حقوق مادی و معنوی کارکنان خدوم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تغییر وتحول در حوزه اقتصاد فرهنگ و پیشگیری از آسیبهای فرهنگی دیگر که اگر درمان نشود، قطعا باید منتظر فاجعه بزرگ فرهنگی باشیم!