حرکت به سمت ایجاد صنایع تبدیلی در هنر کاریکاتور ضروری است سرپرست حوزه هنری استان کردستان از حرکت به سمت صنایع تبدیلی با بهره مندی از هنر کاریکاتور را به عنوان یک امر دست یافتنی عنوان کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ افشین آزادی سرپرست حوزه هنری استان کردستان در ورک […]

حرکت به سمت ایجاد صنایع تبدیلی در هنر کاریکاتور ضروری است

سرپرست حوزه هنری استان کردستان از حرکت به سمت صنایع تبدیلی با بهره مندی از هنر کاریکاتور را به عنوان یک امر دست یافتنی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ افشین آزادی سرپرست حوزه هنری استان کردستان در ورک شاپ یک روزه کارتون و کاریکاتور با محوریت فرهنگ سازی مصرف بهینه برق که به همت خانه کارتون و کاریکاتور حوزه هنری و شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در محل سالن اندیشه پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار شد در سخنانی از هنر کاریکاتور به عنوان یکی از هنرهای بسیار مهم که قدرت تأثیرگذاری بالایی برمخاطب دارد نام برد.
وی در این زمینه افزود: کاریکاتور هم در درون خودش ظرفیت بالایی دارد که هنرمندان با بهره مندی از ذوق هنری خود آن را به تصویر می کشند و هم اینکه با رشد فضای دیجیتال و هنرهای تصویری و بهره مندی از انواع دسته بندی های این هنر می توان به سمت تولیدات تصویری بسیار خوب هنری دست پیدا کنیم.
آزادی ادامه داد: با تشکیل یک تیم کاربلاد متشکل از افراد متخصص در رشته های هنری مختلف و هنرمندان کارتونیست کارهای بزرگی را می توان رقم زد و به سمت ایجاد صنایع تبدیلی همچون ساخت لوازم التحریر، عریوسک های متناسب با فرهنگ وهنر ملی و در نهایت رسیدن به یک برند خاص حرکت کنیم که امروز یک ضرورت بسیار مهم است.
سرپرست حوزه هنری اسنتان کردستان افزود: در زمینه برند سازی تجربه هایی را در کشور شاهد بوده ایم که متأسفانه نتوانست مسیر کامل شدن را طی کند از جمله تجربه جناب خان، کلاه قرمزی، شکرستان و غیره که باید تلاش گردد با بررسی و برگزاری نشست های هم اندیشی و چالشی مسیری مشخص و ادامه دار برای علاقه مندان این هنر را فعال کنیم.
وی هنر کاریکاتور در کردستان هنر آینده دار و دارای مزیت های خاصی عنوان کرد و گفت: مزیت کرد بودن و داشتن مخاطب خاص داشتن در کنار توان هنری هنرمندان کردستانی یک مزیت بدون رقیب است که می توان از آن به خوبی در کمک به اقتصاد هنر بهره برداری کرد.
وی توجه به اقتصاد فرهنگ و معیشت هنرمندان در زمان حاضر را یک امر مهم عنوان کرد و گفت: علی رغم انتقادهایی که به این موضوع وجود دارد ولی در شرایط حاضر چاره ای جز حرکت به سمت اقتصاد در فرهنگ وهنر نداریم.
آزادی از فراهم سازی گسترش تعاملات هنرمندان با هم به عنوان یک برنامه مد نظر حوزه هنری کردستان نام برد و افزود: با توجه به اشتراکات فراوانی که بین هنرمندان استان های همجوار وجود دارد تلاش می کنیم تا با برگزاری ورک شاپ ها و نشست های مشترک بین هنرمندان این استان ها از جمله هنرمندان استان های کردستان، کرمانشاه، ایلام، آذربایجان غربی و فراهم سازی امکان حضور هنرمندان دیگر استان ها به هم افزایی و تولید کارهای مشترک بین هنرمندان کمک کنیم که به زودی اولین نشست بین هنرمندان کردستان و کرمانشاه در قالب یک ورک شاپ کاریکاتور در شهرستان بیجار را شاهد خواهیم بود.
وی توجه به هنرمندان شهرستانی را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: آمادگی داریم به منظور شناسایی و جذب هنرمندان فعال این عرصه در تمام شهرستان های استان همراه هنرمندان خانه کارتون و کاریکاتور حوزه هنری برنامه ها و ورک شاپ هایی را در شهرستان های استان برگزار کنیم.
آزادی با قدرانی از توجه ویژه شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان به اهمیت بهره مندی از هنر برای انتقال پیام تأکید کرد :حاصل این ورک شاپ و دیگر برنامه های این چنینی قطعا کمک در فرهنگ سازی مصرف یهینه برق و بالا بردن نکات ایمنی این صنعت خواهد بود.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان