آیت‌الله رییسی با بیان اینکه هیچ کوی و برزنی نیست که نشان از شهدای اصفهان نداشته باشد اذعان کرد: به‌جاست که اصفهان به‌عنوان شهر شهید و شهادت و ایثار و ولایت مداری معرفی می‌شودبه گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،آیت الله سید ابراهیم رئیسی، بعد از ظهر روز امروزدر بیست و پنجمین سفر استانی خود […]

آیت‌الله رییسی با بیان اینکه هیچ کوی و برزنی نیست که نشان از شهدای اصفهان نداشته باشد اذعان کرد: به‌جاست که اصفهان به‌عنوان شهر شهید و شهادت و ایثار و ولایت مداری معرفی می‌شود
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،آیت الله سید ابراهیم رئیسی، بعد از ظهر روز امروزدر بیست و پنجمین سفر استانی خود به استان اصفهان و در دیدار با نخبگان این استان، اظهار کرد: رضای پروردگار در رضای از کرامت امام رضا(ع) است و او مظهر کرامت بشر است. حقیقت آن است که ما در روند امور زندگی خود نیازمند عنایت حضرت حق و نیازمند توجه اخلاص شهدا هستیم. و همواره سخن و پیامشان را در فضایی که زندگی می‌کنیم به خود یادآوری کنیم.
وی افزود:اصفهان با ۲۳هزار شهید در هیچ کوی و برزنی نیست که نشان از شهدای اصفهان نداشته باشد و به‌جاست که اصفهان به‌عنوان شهر شهید و شهادت و ایثار و ولایت مداری معرفی می‌شود
رییسی تصریح کرد:اصفهان به‌عنوان شهر شهید و شهادت و ایثار و ولایت مداری معرفی می‌شود. حقیقت این است که در جای جای  شهر و این استان، عطر شهید و شهادت دارد و پیام شهیدان در این فضا طنین افکن است،  لکن به تعبیر مقام معظم رهبری، گوش شنوا می‌خواهد که این پیام را بشنویم.

رئیس جمهور بیان کرد: شهدا، حفظ انقلاب، ارزش‌ها، عدالت اجتماعی، اخلاق و توجه به مظاهر عالی انسانیت را از ما مطالبه می‌کنند. امید داریم که در لبیک گفتن به شهدا و ایثار ایثارگران و پیام‌های مکرری که امام عزیزمان داشتند، توفیق داشته باشیم و در ارتقاء آنچه از اخلاق و عدالت و عقلانیت به‌عنوان سنگ بنای زیربنای جامعه اسلامی قرار داده شده، همگی خود را موظف بدانیم و از آن صیانت کنیم.
وی با اشاره به اینکه باید از عبرت‌های گذشته استفاده و تلاش کنیم به بیانیه گام دوم اشاره کرد و خاطر نشان کرد:آنچه در بیانیه گام دوم انقلاب تبیین شده، برای همه ما در حوزه‌های سبک زندگی اسلامی، عدالت اجتماعی، علم فناوری، عزت ملی، استقلال و آزادی است که باید با مشارکت همگان و این سرمایه اجتماعی امروز و ارتقاء آن و نشاط اجتماعی که از جلوه‌های سرمایه اجتماعی است، آن را حفظ کنیم.
رییس جمهور بیان کرد: وظیفه دولت در برابر این خطر پذیری بسیار سنگین است. مردم که روزهای سختی را در جنگ گذراندند و مشکلات بزرگی را پشت سر گذاشتند توقع خدمت هم دارند. مشکلات استان اصفهان را می‌دانیم و موضوع بحث همه نخبگان در این جلسه با همت جهادی ممکن است.
وی توکل به خدا و پشتوانه مردمی را بزرگترین سرمایه دولت بیان کرد و اظهار داشت:دغدغه همه شهدا مانند شهید سلیمانی دغدغه عدالت و دین بود و بر همین اساس  بر داعشی‌ها و تکفیری‌ها تفوق یافت. مگر امکانات و اعبتارات برای او وجود داشت اما او مجاهدانه رفت و راه را هموار کرد و همه چیز را برای جهان اسلام به دست آورد.
رییس جمهور در ادامه به شعار ما میتوانیم تاکید کرد و گفت: امام فرهنگ ما میتوانیم را معنا کرد و اگر این فرهنگ وجود داشته باشد،همه چیز ممکن است و می‌توانیم بر مشکلات فائق آییم.
مسئله آب در اصفهان را مورد تاکید دولت بیان کرد و اذعان داشت: امروز با ورود به تالاب گاوخونی و منطقه ورزنه و شنیدن سخنان کشاورزان و مردم روستاهای منطقه شرق اصفهان،منکر مشکلات آنها نیستیم و اجرای مصوبات شورای عالی آب را برای آنها قائل هستیم.
وی با بیان اینکه به دلایل مختلف میزان آب از ۱۰ میلیارد مترمکعب به ۳ میلیارد مترمکعب رسیده است اظهار داشت: با درنظر گرفتن همه اولویت ها و حقوقی که وجود دارد و همه آنچه که از اسناد و پیشینه داریم و راه هایی که برای برون رفت از این وضعیت وجود دارد، باید طرح جامعی داشته باشیم که بتوان به عدالت رفتار کنیم.
رئیس جمهور اذعان کرد: دولت و وزارت نیرو تلاش می‌کنند تا از این وضعیت خارج شویم و در زاینده رود آب جاری شود تا مردم چشمشان به آب روشن و دغدغه کشاورزان برطرف شود. این یک الزاماتی دارد که باید به آن عمل کنیم. الگوی کشت باید صحیح باشد. اگر قرار است مقررات رعایت شود، نباید از آب سو استفاده شود و برداشتهای بی جا رخ دهد.
وی در پاسخ به فعال فرهنگی که دغدغه های فرهنگی را مطرح کرد اظهار داشت: اصفهان استانی فرهنگی است است و نامش با فرهنگ عجین است و برای توجه به فرهنگ باید از هویت اصفهان که شناسنامه آن است محافظت کنیم و هویت نباید فدای توسعه یافتگی شود.
وی از آتش به اختیار عمل کردن برخی افراد فرهنگی در جامعه یاد کرد و اظهار داشت: همه کسانی که از بودجه دولت استفاده می کنند، می خواهم که از مجموعه‌های فرهنگی و نهادهای مردمی فعال در حوزه جوانان و فرهنگ حمایت کنند. از مجموعه‌ها پشتیبانی کنید.
آیت‌الله رییسی تاکید کرد: دولت وظیفه هدایت، حمایت و نظارت داردو باید بخش خصوصی را هم از نظر فرهنگی و هم اقتصادی تقویت کنیم.
وی به مسئله بیمه در درمان ناباروری اشاره کرد و گفت: هم بیمه ناباروری و هم بیمه سلامت را در سراسر کشور فعال کردیم و خداوند را شاکریم.
رئیسی در پاسخ به فرزند شهید امینی که در مورد چگونگی مدیریت فضای مجازی پرسیده بود اظهار داشت:این فضا به مدیریت احتیاج دارد ،اما این مدیریت به معنای محدودیت آن نیست و تلاش می کنیم فساد، قاچاق، رد و بدل کردن سلاح در فضای مجازی اتفاق نیفتد.
.ی تاکید کرد: مدیریت فضای مجازی در دستور کار دولت قرار گرفته است.
رئیسی در پاسخ به رئیس اتاق اصناف استان اصفهان که چرا به لحاظ قانونی حساب تجاری فرد از حساب فردی او جدا نیست اظهار داشت: انتقاد قابل پذیرش است. به همه ممیزان مالیاتی می‌گویم که به اصناف اعتماد کنند و نظر آنها را صائب بدانید، مگر آنکه خلافش ثابت شود. اساس ما باید بر اعتماد باشد.
وی در پایان تاکید کرد:نخبگان ارتباط خود با دولت را محدود به این جلسه ندانید. حوزه علمیه، دانشگاه، جوانان انقلابی حلقه های مشورتی تشکیل بدهند، تا توفیق آن شامل کل کشور بشود. نشست با حلقه‌های نخبگانی می‌تواند دستاوردهای فراوانی داشته باشد. دولت آمادگی دارد و ما وظیفه خود می‌دانیم که به نظرات فرهیختگان توجه کنیم و می دانیم که گشوده شدن مشکلات به دست نخبگان امکان‌پذیر خواهد بود.
خبرنگار: الهام خانی