اکثر افراد آسیب دیده در حوادث ناشی از چهارشنبه سوری زیر ۲۰ سال هستند حیدری با بیان اینکه در چند روز اخیر تاکنون ماموریتی برای حوادث ناشی از آیین‌های مرتبط با چهارشنبه سوری نداشته‌ایم، افزود: اکثر افراد آسیب دیده در حوادث ناشی از چهارشنبه سوری زیر ۲۰ سال هستند و بسیاری از حوادث نیز بصورت […]

اکثر افراد آسیب دیده در حوادث ناشی از چهارشنبه سوری زیر ۲۰ سال هستند

حیدری با بیان اینکه در چند روز اخیر تاکنون ماموریتی برای حوادث ناشی از آیین‌های مرتبط با چهارشنبه سوری نداشته‌ایم، افزود: اکثر افراد آسیب دیده در حوادث ناشی از چهارشنبه سوری زیر ۲۰ سال هستند و بسیاری از حوادث نیز بصورت خانوادگی اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، فرهاد حیدری ،بعد از ظهر امروز در نشست خبری که به صورت مشترک با همکاری آتش نشانی،دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی و اورژانس درسالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی برگزار شده بود، از انجام ۲۳۶هزارماموریت در طول سال جاری خبر داد و اظهارداشت: با وجود همه این موارد ولی حوادث چهارشنبه سوری دارای اهمیت خاصی است.
وی افزود:بیشتر افراد آسیب دیده در حوادث ناشی از چهارشنبه سوری زیر ۲۰ سال هستند و بسیاری از حوادث نیز بصورت خانوادگی اتفاق می‌افتد.
حیدری بیان داشت:در چند روز اخیر تاکنون ماموریتی برای حوادث ناشی از آیین‌های مرتبط با چهارشنبه سوری نداشته‌ایم
ولی سال گذشته حوادث نسبت به سال های قبل بیشتر بود و ۷۸ بستری و ۲ قطع عضو در اصفهان اتفاق افتاد.
رییس اورژانس پیش بیمارستانی اصفهان،شایعترین عضو آسیب دیده در حوادث چهارشنبه سوری را دست و بعد از آن سر، صورت و چشم بیان کرد.
همچنین رییس بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم (ع) نیز در این نشست از روندرو به رشد آمار بستری مصدومان ناشی از حوادث چهارشنبه سوری خبر داد و اظهار داشت: بررسی آمار ۱۰ سال گذشته نشان می‌دهد که روند مراجعه مصدومان سرپایی ناشی از حوادث چهارشنبه سوری به این مرکز درمانی، افزایشی بوده است
رییس بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم (ع) اضافه کرد: بدلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا فقط در سال ۱۳۹۸ مقداری با کاهش آمار مواجه شدیم.

وی افزود: سال گذشته ترکیب مراجعان و مصدومان شامل ۸۶ درصد مرد و ۱۴ درصد زن اما همه بستری‌شدگان مرد بودند.

جنگجو اذعان داشت : ۸ درصد از مراجعان سال گذشته به بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان دارای سوختگی بالای ۲۰ درصد، ۱۷ درصد دارای سوختگی ۵ تا ۱۹ درصد و ۷۵ درصد دارای سوختگی کمتر از ۵ درصد بودند.
وی مهمترین عوامل مصدوم‌کننده مراجعان به این بیمارستان در حوادث چهارشنبه آخر سال را شامل ۶۸ درصد ترقه، ۲۹ درصد آتش و ۳ درصد سایر موارد مانند فشفشه اعلام کرد و گفت:
بیشترین عضو آسیب دیده در این حوادث، دست با ۳۶ درصد می باشدوپس از آن صورت، اندام های تحتانی پا و چشم بیشترین آسیب دیدگی را شامل می شوند.

وی از آمادگی کامل اورژانس بیمارستان سوانح و سوختگی امام موسی کاظم(ع) اصفهان خبر داد و گفت: با این وجود تخت های بیمارستان ما همین امروز پر است و برای خدمات دهی به بیماران در حوادث آخر سال با مشکل مواجه هستیم.
خبرنگار: الهام خانی