همزمان با هفته دفاع مقدس، سازمان بسیج اساتید استان اصفهان از اولین اندیشکده علمی راهبردی ایثاروشهادت رونمایی نمود. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، در این مراسم که باحضور مسئولان و اساتید دانشگاه های استان و مسئول دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد استان اصفهان برگزار شد،سردار هاشمی پور فرمانده لشگر […]

همزمان با هفته دفاع مقدس، سازمان بسیج اساتید استان اصفهان از اولین اندیشکده علمی راهبردی ایثاروشهادت رونمایی نمود.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، در این مراسم که باحضور مسئولان و اساتید دانشگاه های استان و مسئول دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد استان اصفهان برگزار شد،سردار هاشمی پور فرمانده لشگر مقدس ۱۴ امام حسین(ع) و دکتر باقری رئیس سازمان بسیج اساتیداستان به بیان سخنانی پرداختند.

فرمانده لشگر ۱۴ امام حسین(ع) گفت: دشمن از فرهنگ دفاع مقدس می‌ترسد. اگر فرهنگ دفاع مقدس را پیش گرفتیم می‌شود موشک شهاب ۳؛ و ماهواره‌بر و ماهواره و صنایع دفاعی مستحکم و دندان شکن برای امریکا؛ امریکا ابرقدرت از لحاظ نظامی و تعداد نیرو اما چرا جرات نمی‌کند روبروی ایران بایستد بخاطر همین فرهنگ دفاع مقدس است.
دکتر محمد باقری اظهار کرد: اندیشکده ایثار و شهادت سازمان بسیج اساتید استان اصفهان با همکاری خادمیاران گلستان شهدا و انجمن فرزندان شاهد و ایثارگر استان اصفهان برنامه ریزی شده است.
باقری در ادامه گفت: همچنین دعوت می‌کنیم از همکاران و اساتید و همه همکارانی که در عرصه‌های مختلف ایثار و شهادت فعالیت‌های علمی و پژوهشی دارند با اندیشکده همکاری ویژه داشته باشند.
در ادامه این مراسم دکتر مهدی حاجیان بعنوان رئیس اندیشکده معرفی و به ایراد سخن پرداخت. حاجیان با اشاره به سخنان رهبرمعظم انقلاب مبنی بر عدم توقف جامعه ای که فرهنگ ایثاروشهادت در آن نهادینه شود، افزود: فرهنگ لازمه تنفس یک جامعه است،اگر این هوا مملو از ایثاروشهادت باشد،پاک ومطهر به معنای واقعی کلمه و ممد و مفرح خواهد بود. وی ادامه داد: شهادت بالاترین درجه ایثاراست. با کسب فرهنگ ایثاروشهادت است که ما توانسته ایم هم اکنون مدعی باشیم که انقلاب اسلامی از لحاظ نظامی، امنیتی،علم،فرهنگ و بسیاری عرصه های دیگر صادراتی است.
وی افزود: جلسات متعددی با خانواده های شهدا و ایثاگران، یادگاران ارزشمند دفاع مقدس و اساتید متجرب این عرصه داشته ایم،برنامه های مختلفی تدوین شده و درحال تشکیل کمیته های تخصصی این عرصه می باشیم بهمین جهت از کلیه صاحبنظران و اساتید بزرگوار تقاضا داریم ما را با نظرات و پیشنهادات خود همراهی نمایند.