روایت عشق به حسین( ع)  و یاران با وفایش در پیاده‌روی اربعین حسینی به سمت امامزاده شاهکرم(ع) بازخوانی می شود. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت جعفر ابن‌الرضا ـ شاهکرم (علیه‌السلام)، همزمان با فرارسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان، مراسم پیاده‌روی جاماندگان از کربلای معلی به سمت […]

 روایت عشق به حسین( ع)  و یاران با وفایش در پیاده‌روی اربعین حسینی به سمت امامزاده شاهکرم(ع) بازخوانی می شود.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت جعفر ابن‌الرضا ـ شاهکرم (علیه‌السلام)، همزمان با فرارسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان، مراسم پیاده‌روی جاماندگان از کربلای معلی به سمت آستان مقدس امامزاده جعفر ابن الرضا ـ شاهکرم (علیه‌السلام) آغاز شده است.

 آیین مذهبی بیعت با اهل‌بیت‌ عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) از ساعت شش صبح امروز و همانند سال‌های قبل از نقاط مختلف شهر اصفهان و به ویژه منطقه زینبیه و میدان لاله در مسیر اتوبان فرودگاه به سمت امامزاده شاهکرم آغاز شده و مردم ولایتمدار اصفهان در این مسیر به عزاداری سرور و سالار شهیدان رفته‌اند.

در طول مسیر پیاده‌روی، مواکب مردمی متعددی در حال خدمت‌رسانی به عزاداران حضرت اباعبدالله‌الحسین (علیه‌السلام) و زائران آستان مقدس حضرت جعفر ابن‌الرضا (علیه‌السلام) هستند.

خیل عظیم  قافله‌های عزاداری به صورت پیاده و خودرویی از نقاط مختلف شهر و استان اصفهان نیز در این مسیر حضور دارند و با اجرای آیین‌های مذهبی و سوگواری، به سمت امامزاده شاهکرم حرکت می‌کنند.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، تمامی هیئت‌های مذهبی و قافله‌های عزاداری طی ساعات نزدیک ظهر در امامزاده شاهکرم (علیه‌السلام) تجمع می‌کنند و قبل از اذان ظهر با قرائت زیارت اربعین به عزاداری متمرکز می‌پردازند.

پس از قرائت زیارت اربعین، نماز جماعت ظهر و عصر روز اربعین حسینی اقامه می‌شود. همچنین سخنرانی مذهبی و پذیرایی نهار از دیگر برنامه‌هایی به شمار می‌رود که برای خدمت‌رسانی به عزاداران حاضر در آستان مقدس حضرت جعفر ابن الرضا (علیه‌السلام) پیش‌بینی شده است.

پس از پذیرایی نهار نیز به رسم هر سال، مراسم تعزیه و مقتل‌خوانی در آستان امامزاده شاهکرم آغاز می‌شود که به مدت سه ساعت به طول خواهد انجامید؛ این تعزیه، بزرگرین تعزیه‌ای محسوب می‌شود که طی سال‌های اخیر در استان اصفهان برگزار شده است.

بر اساس اعلام ستاد برگزاری مراسم اربعین در امامزاده شاهکرم (علیه‌السلام) همزمان با برپایی مراسم عزاداری، فرهنگسرای خانواده مستقر در این آستان مقدس نیز با پیش‌بینی برنامه‌های مذهبی و سرگرمی ویژه کودکان و نوجوانان، آنها را با واقعه عظیم عاشورا و قیام بزرگ حضرت امام حسین(علیه‌السلام) آشنا می‌کند.