مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: در نمایشگاه پیش‌رو با رشد ۵۰ درصدی استقبال از غرفه‌ها مواجه بودیم که در این راستا در سال قبل ۴ هزار متر غرفه داشتیم و امسال این عدد به ۶ هزار و ۴۵۰ متر رسیده و قرار بر این است در این مساحت ۲۲۰ غرفه فعال شوند.
علی تمنایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان پیرامون جزئیات برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت استان اظهار داشت: هجدهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان از اصفهان از ۱۶ تا ۲۰ فروردین از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان برگزار خواهد شد که افتتاحیه آن نیز ساعت ۲۰ روز شانزدهم خواهد بود.
وی با یادآوری اینکه در استان ستاد برگزاری نمایشگاه را برقرار کردیم، افزود: در این ستاد ۴ کمیته محتوایی با ریاست سازمان تبلیغات اسلامی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی با ریاست مدیرکل صدا و سیما، پشتیبانی و اجرایی با ریاست شرکت نمایشگاه‌های استان و نظارت و ارزیابی با دبیری اداره کل ارشاد اسلامی فعال هستند.
تمنایی با تأکید بر اینکه با حضور کمیته‌های مذکور اقدامی قوی‌تر و بهتر از سال‌های قبل در نمایشگاه شکل خواهد گرفت، عنوان کرد: در نمایشگاه پیش‌رو با رشد ۵۰ درصدی استقبال از غرفه‌ها مواجه بودیم که در این راستا در سال قبل ۴ هزار متر غرفه داشتیم و امسال این عدد به ۶ هزار و ۴۵۰ متر رسیده و قرار بر این است در این مساحت ۲۲۰ غرفه فعال شوند و شاهد حضور پررنگ مؤسسات فرهنگی و قرآنی باشیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اعلام اینکه در نمایشگاه شاهد برنامه‌های رویدادمحور نیز خواهیم بود، بیان داشت: در این راستا ۴۸ برنامه قرآنی در کنار فعالیت غرفه‌داران خواهیم داشت و همچنین ۲ جایگاه برای انجام این فعالیت‌ها پیش‌بینی شده  که یکی از این برنامه‌ها برگزاری ۱۱ محفل قرآنی با حضور قاریان استانی و ملی است.
وی با یادآوری اینکه شعار امسال نمایشگاه «قرآن، خانواده و آرامش» است، تصریح کرد: با رصدهایی که در این مدت انجام شد متوجه شدیم برای خانواده‌ها کار قرآنی و ارزشی زیادی انجام ندادیم و بر همین اساس نیازمند بود برای خانواده‌ها اقدامی انجام شود تا آسیب‌های اجتماعی با حضور قرآن کاهش پیدا کند.
تمنایی با بیان اینکه برنامه‌های مدنظر حول محور خانواده‌ها خواهد بود، گفت: جُنگ و قصه‌گویی قرآنی برای کودکان و نوجوانان، برنامه‌های آموزشی خانواده موفق در قرآن، زندگی مؤمنانه در نهج‌البلاغه، اجرای سرودها و مسابقات دانش‌آموزی و… از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در راستای شعار نمایشگاه است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان یادآور شد: هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه ۵۰ محفل قرآنی در استان با کمک اوقاف و امور خیریه در بقاع شاخص استان برگزار خواهد شد.
وی اعلام کرد: با کمک شهرداری اصفهان و مجموعه اتوبوسرانی از ۲ ایستگاه میدان بزرگمهر و احمدآباد سرویس‌ها هر یک ساعت یک‌بار برای حرکت به سمت نمایشگاه برقرار خواهد بود.
تمنایی با تأکید بر اینکه در نمایشگاه سال جاری هیچ غرفه بی ارتباط با موضوع نمایشگاه نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: بخشی از نمایشگاه فروشگاه‌های عفاف و حجاب و پوشاک اسلامی و ایرانی است و همچنین انتشارات قرآنی و صنایع دستی مرتبط با قرآن و عترت فعال خواهند بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در پایان با اشاره به فعالیت خوب خادمان قرآن در استان یادآور شد: در نمایشگاه قرآن و عترت تهران از ۱۲ خادم قرآنی کشور تجلیل شد که ۳ مورد از این رتبه‌ها در بخش‌های مختلف از جمله نرم‌افزار طنین وحی، پژوهش‌های قرآنی و آموزش‌های قرآنی از رتبه‌های برتر بودند.