درپی برگزاری نشست ناتو در پایگاهی در آلمان مشخص شد اعضای ناتو با اختلافات زیادی مواجه شده‌اند.پایگاه آمریکایی رامشتاین در آلمان، شاهد بزرگترین اختلاف بین اعضای ناتو از زمان آغاز جنگ در اوکراین بود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، براساس گزارش المیادین، در مقابل تردید آلمان برای ارسال تانک‌های لئوپارد ۲ به اوکراین […]

درپی برگزاری نشست ناتو در پایگاهی در آلمان مشخص شد اعضای ناتو با اختلافات زیادی مواجه شده‌اند.
پایگاه آمریکایی رامشتاین در آلمان، شاهد بزرگترین اختلاف بین اعضای ناتو از زمان آغاز جنگ در اوکراین بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، براساس گزارش المیادین، در مقابل تردید آلمان برای ارسال تانک‌های لئوپارد ۲ به اوکراین و ناکامی متحدان کی‌یف در توافق برای ارسال تسلیحات سنگین به اوکراین، روزنامه وال استریت ژورنال فاش کرد تصمیم برلین، کاخ سفید را سرخورده کرد و واشنگتن به اعمال فشار بر آلمان در این زمینه ادامه خواهد داد.

ارتش اوکراین نگران گذشت زمان و منتظر حل و فصل اختلافات بین کشور‌های عضو ناتوست که به نظر می‌رسد این انتظار، بیشتر طول خواهد کشید. مخالفت برلین با دادن چراغ سبز برای ارسال تانک‌های آلمانی لئوپارد ۲ برای کی‌یف، باعث ناامیدی اوکراین شد.

توافق برای تحویل تانک‌های آلمانی به کی‌یف، با وجود بحث‌ها در پایگاه آمریکایی رامشتاین در غرب آلمان، شکست خورد. برلین در این پایگاه، بر رویکرد خودش درباره تانک‌ها اصرار کرد که این موضوع، هشدار‌هایی را درباره گسترش دامنه اختلافات در داخل این سازمان، مطرح کرد.

روزنامه وال استریت ژورنال نوشت، تلاش‌های لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا برای راضی کردن برلین، شکست خورد که نخستین اختلاف بزرگ در داخل ناتو از زمان آغاز بحران بین المللی در اوکراین محسوب می‌شود.

وال استریت ژورنال اضافه کرد تصمیم آلمان باعث ناامیدی کاخ سفید و بسیاری از دولت‌های اروپایی شد. به ویژه که جنگ اوکراین، وارد مرحله دشواری شده است. این روزنامه به نقل از مقامات بلندپایه آمریکایی تاکید کرد واشنگتن به اعمال فشار بر آلمان ادامه خواهد داد و برلین باید دستکم با انتقال تانک‌های لئوپارد از طرف دیگر کشور‌ها از جمله فنلاند، لهستان و دانمارک به اوکراین موافقت کند.