دستان این ۱۳ مرد جادوی شیطان بودند ! / در اصفهان فاش شد ! رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از انهدام باند۱۳ نفره سارقان جیب بر و کشف ۱۱۸ دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان اصفهان، سرهنگ”حسین ترکیان” بیان […]

دستان این ۱۳ مرد جادوی شیطان بودند ! / در اصفهان فاش شد !

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از انهدام باند۱۳ نفره سارقان جیب بر و کشف ۱۱۸ دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان اصفهان، سرهنگ”حسین ترکیان” بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت جیب بری و سرقت تلفن های همراه شهروندان، طرح جامع و عملیاتی مقابله با سارقان جیب بر با استفاده از کلیه نیروها و امکانات در استان اصفهان به منظور کنترل و کاهش این سرقت ها و شناسایی و دستگیری سارقان به مرحله اجرا درآمد.

وی افزود: در بررسی های انجام شده مشخص شد سرقت تلفن های همراه توسط یک باند سازمان یافته جرم در حال وقوع می باشد به این صورت که تعدادی خانم با مشارکت همسران خود با سوءاستفاده از شلوغی بازار و غفلت شهروندان اقدام به جیب بری و سرقت موبایل از داخل کیف آنان می کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان گفت: در اجرای این طرح کارآگاهان پلیس آگاهی با بررسی های میدانی و اقدامات هوشمندانه پلیسی موفق به شناسایی احدی از سارقان شده و طی عملیاتی غافلگیرانه متهم را در مخفیگاهش در حومه شهرستان اصفهان دستگیر و به پلیس آگاهی دلالت می دهند.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم دستگیر شده که در رویاروی با ادله و مستندات پلیس راهی جز اقرار نداشته، سایر اعضای این باند جیب بر را معرفی که پس از شناسایی هویت واقعی و مخفیگاه متهمان ضمن هماهنگی با مرجع قضائی، به صورت همزمان ۴ زن و ۶ مرد سارق جیب در استان اصفهان و ۲مالخر در یکی از استان های غربی کشور دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل می شوند.

سرهنگ ترکیان با بیان این که تمامی اعضای این باند ۱۳ نفره در تحقیقات انجام شده اتهامات خود را پذیرفته و به سرقت ۱۱۸ دستگاه تلفن همراه که اکثراً از مراکز خرید پر ازدهام و اتوبوس های BRT صورت گرفته بود اعتراف کردند تصریح کرد: کارشناسان مربوطه ارزش ریالی اموال به سرقت رفته را بالغ بر ۸ میلیارد ریال برآورد کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در پایان با اشاره به اینکه تمامی متهمان پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل و سپس روانه زندان شدند خاطر نشان کرد: جیب بری از جمله جرایمی است که احساس ناامیدی در جامعه را ترویج داده و سبب تزلزل امنیت اجتماعی و موجب بحران روحی و دلسردی عامه مردم نسبت به امنیت خود در محیط پیرامونی که در آن زندگی می‌کنند، می‌شود لذا مردم می خواهیم در مکان های شلوغ مانند مراکز خرید، ‌زیارتگاه ها ، اتوبوس های BRT و مکان های تفریحی مراقب طلا، وجوه نقد،‌ کارت های بانکی، تلفن همراه و اموال با ارزش درون کیف خود باشند