تلاش برای اختصاص حداقل ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی برای شهر اصفهان رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به اینکه وزارت صمت تصمیم به واردات خودروی برقی برای ناوگان تاکسیرانی دارد، اصفهان نیز یکی از متقاضیان بوده و قرار است حداقل پنج هزار دستگاه خودرو برقی به اصفهان اختصاص داده شود. به گزارش خبرنگار […]

تلاش برای اختصاص حداقل ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی برای شهر اصفهان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به اینکه وزارت صمت تصمیم به واردات خودروی برقی برای ناوگان تاکسیرانی دارد، اصفهان نیز یکی از متقاضیان بوده و قرار است حداقل پنج هزار دستگاه خودرو برقی به اصفهان اختصاص داده شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، محمد نور صالحی اظهار کرد: موضوع خرید اتوبوس برقی را در اصفهان و سایر کلان‌شهرها دنبال کرده‌ایم و با توجه به هوای آلوده اصفهان استفاده از اتوبوس، تاکسی و موتوربرقی در اولویت مدیریت شهری است، در همین راستا درگذشته تفاهم‌نامه‌ای با شرکت مپنا منعقد کردیم و آن‌ها تصمیم داشتند به‌صورت مشترک با شرکت عقاب افشان اتوبوس برقی تولید کنند، از سوی دیگر از طریق شرکت‌های داخلی سازنده اتوبوس نیز پیگیری‌های صورت‌گرفته است و همه این شرکت‌ها تلاش می‌کنند به سمت تولید اتوبوس برقی گام بردارند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: در حال حاضر تولید اتوبوس‌های برقی در کشور به مقدار انبوه نرسیده است و تمام شرکت‌های داخلی تولیدکننده اتوبوس تاکنون یک نمونه از این اتوبوس‌ها را تولید کرده‌اند، از این‌رو پیگیری کرده‌ایم تا حداقل طبق مصوبه هیئت‌مدیره شرکت واحد اتوبوس‌رانی اصفهان ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی برای مرکز شهر و نقاط دارای ترافیک سنگین و آلودگی هوای بیشتر خریداری شود تا شهروندان برای استفاده از اتوبوس جهت انجام سفرهای درون‌شهری خود بیشتر رغبت کنند.

نور صالحی تأکید کرد: با توجه به اینکه وزارت صمت تصمیم به واردات خودروی برقی برای ناوگان تاکسیرانی دارد؛ اصفهان نیز یکی از متقاضیان بوده و قرار است حداقل پنج هزار دستگاه خودرو برقی به اصفهان اختصاص داده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: پیگیری‌های درگذشته با سازمان محیط‌زیست انجام شده است تا از محل منابع صندوق محیط‌زیست برای تبدیل تاکسی‌های فعلی به تاکسی برقی، همچنین تبدیل موتورسیکلت‌های بنزینی به برقی استفاده شود.

وی در پایان گفت: تفاهمی با شرکت مپنا انجام شده است تا حداقل دو جایگاه شارژ اتوبوس و خودروی برقی به‌صورت مشارکتی در شهر ایجاد شود؛ در این راستا مکان‌یابی انجام شده است و امیدواریم هرچه زودتر این مکان‌ها توسط شرکت مپنا تجهیز و بستر ورود اتوبوس‌های برقی به شهر اصفهان فراهم شود