کردستان در میزان رشد اعتبارات هزینه ای رتبه سوم کشور را دارد رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت:این استان به لحاظ بیشترین میزان درصد رشد اعتبارات هزینه ای در سال ۱۴۰۳، رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اکبر محمدی روز […]

کردستان در میزان رشد اعتبارات هزینه ای رتبه سوم کشور را دارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان گفت:این استان به لحاظ بیشترین میزان درصد رشد اعتبارات هزینه ای در سال ۱۴۰۳، رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اکبر محمدی روز پنجشنبه سی و یکم خرداد ماه سالجاری در سومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری تشکیل شد، اظهار داشت:اعتبارات امسال استان در حوزه هزینه ای نسبت به سال قبل، ۳۷/۵ درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به اینکه حدود ۲۰۰ نفر مجوز استخدامی جدید در سال گذشته و سالجاری در دستگاه های اجرایی مشمول نظام بودجه هزینه ای استان داشته ایم ، افزود: در بخش اعتبارات هزینه ای رتبه ۱۶ و به لحاظ بیشترین درصد افزایش رتبه سوم کشور را داریم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با بیان اینکه حداقل حقوق کارکنان در قانون بودجه امسال ۱۰۰ میلیون ریال است، بیان کرد:براساس قانون بودجه ۱۴۰۳، تامین اعتبار برگزاری جشنواره های ملی در استان از محل اعتبارات استانی ممنوع است.
محمدی اظهار داشت: بر مبنای قانون بودجه سال ۱۴۰۳ مدیریت یک درصد اعتبارات پژوهشی امسال بر عهده دستگاه های اجرایی است.
افزایش اعتبارات تملک‌دارایی کردستان به ۴۸۰۰ میلیارد تومان در سال‌جاری
دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان کردستان در ادامه گفت: در مجموع اعتبارات تملک‌دارایی استان از ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سال گذشته به ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در سال‌جاری افزایش پیدا کرده است.
وی اظهار داشت:درآمدهای مصوب استان با رشد ۴۲ درصدی به ۴ هزار میلیارد تومان در سالجاری افزایش یافته است که با کمترین میزان افزایش ، رتبه ۳۰ کشوری را داریم.
وی خاطرنشان کرد:اعتبارات تملک استانی در سال گذشته ۸۴۴ میلیارد تومان بود که ۳۳ درصد در سال‌جاری افزایش داشته است.رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان افزود: اعتبارات توازن منطقه‌ای در سال گذشته یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سال‌جاری افزایش یافته است.
به گفته محمدی، در مجموع اعتبارات تملک دارایی استان از ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سال گذشته به ۴ هزار و۸۰۰ میلیارد تومان در سال‌جاری افزایش پیدا کرده است و استان در جایگاه دهم قرار گرفته است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با تاکید بر لزوم پیگیری پروژه های با اعتبار ملی گفت : لازم است مدیران کلیه دستگاه های اجرایی ذیربط با تعامل و پیگیری های مستمر زمینه لازم برای تکمیل و بهره برداری از پروژه های مصوب در ردیف ملی را فراهم که این سازمان هم آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری اعلام می نماید.
در پایان محمدی تصریح کرد: کمک‌های فنی اعتباری برای احیای واحد‌های راکد در اختیار شورای برنامه ریزی و توسعه قرار گرفته است که امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته امسال نیز همچون سال گذشته در این زمینه موفق عمل کنیم.