رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران جزئیات ساخت و تحویل مسکن برای ایثارگران را اعلام کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت درباره جزئیات ساخت و تحویل مسکن برای ایثارگران، گفت: زمانی که نازک‌کاری این واحدها تمام شد، ما از ایثارگران ثبت‌نام می‌کنیم و آورده […]

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران جزئیات ساخت و تحویل مسکن برای ایثارگران را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت درباره جزئیات ساخت و تحویل مسکن برای ایثارگران، گفت: زمانی که نازک‌کاری این واحدها تمام شد، ما از ایثارگران ثبت‌نام می‌کنیم و آورده اولیه خودشان را می‌دهند، منزل را تحویل می‌گیرند و پرداخت اقساط آغاز می‌شود. فاصله بین پرداخت منابع مالی و دریافت مسکن ممکن است حداکثر دو تا سه ماه باشد.

وی افزود: آورده اولیه را پیمانکار می‌آورد. الان آورده ایثارگران، زمین رایگان و پروانه رایگان است؛ چرا که زمین را دولت تأمین می‌کند. پس از پیشرفت ۳۰ درصدی در ساخت مسکن، تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود و بازپرداخت تسهیلات نیز ۱۰ ساله است.

قاضی‌زاده هاشمی یادآور شد: هرجا که پروژه‌ای مربوط به طرح ملی مسکن ساخته شود، طبق مصوبه دولت پنج درصد واحدهای آنجا باید به ایثارگرانی تعلق بگیرد که بنیاد شهید معرفی می‌کند.

رییس بنیاد شهید افزود: در سیاه کلان کرج ۱۱۵۶ واحد کلنگ‌زنی شد که پیمانکار ۳۰ درصد اولیه را خودش انجام می‌دهد بعد منابع بانکی در اختیار آنها قرار می‌گیرد. مدل جدید مالی تعریف کردیم که پیشرفته‌تر است و سریع‌تر هم به نتیجه می‌رسد