از عملکرد اسکندری تا شوآف فخاری نتیجه و روند قبلی ادامه نیافته که هیچ بلکه با سوءتدبیر و بی مسئولیتی حاکم بر مدیران فعلی و ازدست دادن فرصت های رقابتی متوقف شده و آنچه که در‌این دوره به نام سود در بوق کرنا شده است، حاصل فروش سرمایه ها و دارایی های بهینه شده در […]

از عملکرد اسکندری تا شوآف فخاری

نتیجه و روند قبلی ادامه نیافته که هیچ بلکه با سوءتدبیر و بی مسئولیتی حاکم بر مدیران فعلی و ازدست دادن فرصت های رقابتی متوقف شده و آنچه که در‌این دوره به نام سود در بوق کرنا شده است، حاصل فروش سرمایه ها و دارایی های بهینه شده در دوران قبل است.

مسیر رو به رشد مجموعه های صنعتی و اقتصادی در ایران اسلامی طی چهار دهه اخیر دارای فراز و نشیب های فراوانی بوده اما حرکت های رو به رشدی را در آن شاهدیم .

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، چنانچه مدیری زحمات مدیر پیش از خود را هیچ انگارد یا خدایی ناکرده آن را خیانت و سستی قلمداد کند نه تنها نشانه توانمندی ایشان نیست، بلکه تجربه نشان داده است که حتما مدیر منصوب فعلی چیزی برای عرضه ندارد و بالاجبار باید با تخریب و تکفیر مدیران قبلی برای خودش آبرو جمع کند.

به عنوان مثال مدیران فعلی سازمان اقتصادی کوثر بدون کوچکترین تجربه اجرایی مرتبط، خرقه ای به تن کرده اند که از ابتدا به تنشان گشاد می نمود و با اتلاف منابع و فرصت ها طی دو سال اخیر و در بهترین دوران این مجموعه عریض و طویل که روزگاری مامنی برای خدمت و نوآوری بود، به جای توجه به اصل انتخاب راهبرد صحیح، تهیه برنامه های کلیدی اجرایی، بکارگیری همه ظرفیت ها و منابع قابل دسترس و نظارت بر حسن اجرای برنامه ها؛ به این سازمان آسیب وارد کرده اند.

این افراد صرفا با تعویض پی در پی مدیران شرکت ها و سردگمی در چه باید کردهای مسلم، به جای ارائه گزارش فنی-مالی از عملکرد دو ساله خود، با اتهام به این و آن و تخریب مدیران قبلی کوثر که حتی در سطح علمی و تجربیات فنی از میانگین مدیران منصوب شده نیز نمره بهتری کسب می کنند، به دنبال کسب اعتبار و مجوز ادامه مسیر غلط فعلی هستند.

 تبلیغ و رپرتاژ های خبری فعلی ایشان عموما برآیند و خروجی عملیات و مدیریت های قبلی است که نمونه آن جمکو و اجداد زربال است.

این ادعا که در سنوات و دوره های پیش از ایشان نقصان و کوتاهی نبوده است کاملا بیراه است و هر امر اجرایی توام با کاستی ها و قصور است اما بر آیند اقدامات قبلی منجر به سود دهی بیش از ۹۰ درصد پرتفو کوثر و تشکیل ۵ زنجیره یکپارچه تولید در اقصی نقاط کشور از طیور گوشتی و تخم گذار گرفته تا آبزیان و دام سبک و سنگین بوده است.

جسارت ورود به بازار سرمایه و ایجاد اتاق شیشه ای در کوثر که تا ۷۰ درصد پرتفو و دارایی کوثر در بازار دوم به نام زکوثر معرفی و عرضه شد، میراث مدیران قبلی است.

اکنون نتیجه و روند قبلی ادامه نیافته که هیچ بلکه با سوءتدبیر و بی مسئولیتی حاکم بر مدیران فعلی و ازدست دادن فرصت های رقابتی متوقف شده و آنچه که در‌این دوره به نام سود در بوق کرنا شده است، حاصل فروش سرمایه ها و دارایی های بهینه شده در دوران قبل است.

جمکو ، شهاب، دانه های روغنی، اجداد زربال، رب گوجه فرنگی و هرآنچه که مایه مباهات مدیران ناشی فعلی کوثر است عموما به واسطه جرات و جسارت و تعهد مدیران قبلی در حفظ اموال و بهینه کردن دارایی های راکد ایجاد شده و توسعه یافته است. 

در دوران گذشته به اذعان فعالان اقتصادی هر وقت می‌خواستند مجموعه‌ای موفق و فعال در حوزه های اقتصادی را مثال بزنند صحبت از سازمان اقتصادی کوثر بود و اسکندری در قامت یک مدیر جهادی شاخص و زبان زد!

صرفنظر از تلاش ها و زحمات اسکندری در سازمان اقتصادی کوثر، اگر این آقایان نخورده اند نان گندم لااقل در دست مردم هم ندیده اند؟

امروزه “بنچ مارک” روش های اجرایی سازمان ها با بهره مندی از روش سازمان های موفق و پیاده سازی آن در سازمان خود به یک اولویت مدیریتی تبدیل شده است اما مسئولان فعلی کوثر علم این کار را هم ندارند؟!

نحوه تغییر مدیران در کمیته امداد امام خمینی “ره” و بنیاد مستضعفان که الگویی از سازمان اقتصادی کوثر بوده است به چه شکل بوده است؟آیا جناب فتاح و حاج آقای بختیاری همه امور را رها کرده و صرفا به دنبال دستاویز برای شکایت و پنجه کشی بر صورت مدیران قبلی بوده اند یا اینکه با تمرکز به توانمندی مدیران خدوم مجموعه و انتخاب های صحیح به فکر راهکار های برون رفت از مشکلات بنگاه های اقتصادی همچون نقدینگی درگردش، اتمام پروژه های توسعه ای و بهره برداری از آن، تبدیل دارایی های راکد به منابع سود ده و در یک جمله اخلاق علوی بوده اند که الحمد الله در این زمینه هم اخبار موفقیت شان نه همانند مشک فروش ها و عطار ها بلکه به اذعان مردم پخش شده است؟ طرح امصاک با این سازمان بزرگ اقتصادی چه کرده است؟ مدیریت بی تجربه در برخی شرکت ها تا سه بار در طی یکسال آن هم در هولدینگ استراتژیک و مهمی همچون کوثر که مستقیم در برخی امور همچون طیور گوشتی ارتباط مستقیم با سفره مردم دارد، مدیر تغییر داده که برخی از تغییرات وهن جایگاه ایشان بوده است. اتفاقاتی ازین دست در کوثر بسیار دیده می شود و اخیرا در برخی موارد شاهدیم که افراد متخصص و توانمند منصوب دوره های قبل و حتی نیروهای خدماتی نیز تغییر کرده اند و افراد جدید از طرف مدیریت خود شیفته و مغرور کوثر از دل طرح امصاک انتخاب شده اند.

 با مشاهده این تغییرات و عملکرد ضعیف مدیران در این مجموعه ها به این نتیجه می رسیم که قاضی زاده هاشمی در بالاترین مقام اجرایی بنیادشهید و امور ایثارگران یا نقشه راهی برای بنگاه های اقتصادی زیرمجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران ندارد یا مقهور افرادی بی تجربه که خود را عقل کل میدانند شده که از خود ایشان هم حرف شنونی ندارند.

مسئولیت مستقیم این موضوعات با آقای قاضی زاده است زیرا که شرکت های کوثر صرفا در ذیل قانون تجارت و شرکت های ذیل نظارت نهاد های تحت حاکمیت می باشد و ربطی به اداره دولتی نداشته و از نظام بودجه بندی سازمان برنامه و بودجه تبعیت نمی کند.

اگر شهیدنیوز، رسانه مردمی و انقلابی با رزومه مشخص هم که در سال ۱۳۹۶ و ۱۴۰۰ به صراحت در انتخابات در حمایت از آقای دکتر رئیسی به میدان آمده ، نقدی هم از عملکرد توام با زیان و ناکارآمدی این آقایان کند، با واکنش یک دو جین مواجب بگیر در رسانه مواجه شده و در کمال تعجب به ضدیت دولت محکوم می شود.

ما به عنوان رسانه و نماینده خانواده های شهدا چند سوال داریم که جناب آقای فخاری در مقام مسئول ذیل نهاد حاکمیتی پاسخ دهد تا برای جامعه ایثارگری و مردم شفاف سازی شود.

چرا شرکت آرد و نشاسته دنا گلوکز یاسوج تعطیل شد؟ تکلیف شرکت بزرگ آبزی اکسیر به کجا کشیده است؟

 از دام ها و دارایی ها و برنامه های بخش دام سبک اجداد سپیدان خبری هست یا همه را تعطیل کرده اید؟

ماهان را چطور توانستید با آن همه تجربه و توانمندی به زیان بکشانید؟

 آیا اشراق حقوق و دستمزد پرسنل را به موقع می دهد؟

از گاومیش داری شوش چه خبر؟

چه تعداد ایثارگر در دوران دوساله شما توسط شخص شما و مدیرانتان در شرکت ها عزل، اخراج، تعدیل و هتک حیثیت تخصصی شده اند؟

 شرکت توسعه مکانیزاسیون چه میزان زیان داده است؟

 حال و روز شریف آباد برای خرید علوفه در چه وضعیتی است و این درست است که ماه هاست تکلیف مدیریت و هیات مدیره آن بلاتکلیف است؟

شرکت تحفه در چه حالی است؟

دلیل تحصن و نارضایتی در شیمی دارو چیست، آیا اعتصابات کارگری و نافرمانی ها واقعیت دارد؟

چه نیتی برای تعطیلی واحد های کوثر و فروش آن همچون احمدآباد مستوفی است ؟

… و ده ها سوال بی پاسخ دیگر که هیچ ارتباطی با منش و رویکرد دولت انقلابی ندارد و اتفاقاً پاسخ به این سوالات از مطالبات دولت هم می‌تواند باشد.

این ها فقط نمونه هایی از سوالاتی است که باید از مدیران اقتصادی کوثر پرسیده شود و بهتر است به جای رفتار های بچه گانه و عجولانه و اتهام زنی به زحمت کشان قبلی به فکر انتخاب مسیری درست برای خدمت باشند که خیر دنیا و آخرت را برای همه به دنبال خواهد داشت.