دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان گفت: امروز هر کسی مشکلی داشته به‌عنوان پناهگاه به این ستاد مراجعه کرده و مشکلاتشان را مطرح کرده و ما نیز به مسئولان استانی منعکس خواهیم کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، محمود الله‌مرادی ظهر امروز در دیدار دبیران امر به […]

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان گفت: امروز هر کسی مشکلی داشته به‌عنوان پناهگاه به این ستاد مراجعه کرده و مشکلاتشان را مطرح کرده و ما نیز به مسئولان استانی منعکس خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، محمود الله‌مرادی ظهر امروز در دیدار دبیران امر به معروف و نهی از منکر استان بانماینده ولی‌فقیه در کردستان که در این شهر انجام شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب و نماینده ایشان در کردستان همواره به‌عنوان چراغ راهنما، الگوو مسیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قرار گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه ستاد امر به معروف کردستان ستاد مچ‌گیری نیست بلکه ترویج معروف و پیشگیری از منکرات است،گفت: ستاد تاکنون به خود اجازه نداده که گزارشات واصله را طوری دنبال کند که باعث آبروریزی افراد شود،
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان تصریح کرد: امروز هر کسی مشکلی داشته به‌عنوان پناهگاه به این ستاد مراجعه کرده و مشکلاتشان را مطرح کرده و ما نیز به مسئولان استانی منعکس کرده که بسیار نتیجه‌بخش بوده است.
وی با بیان اینکه آموزش اساس کار ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان است، افزود: از هفته گذشته تاکنون یک‌هزار و ۴۰۰نفر در دوره‌های آموزشی امر به معروف شرکت کرده که این آمار ۵۰۰نفر از میانگین کشوری بیشتر است.
الله‌مرادی با تاکید بر اینکه امر به معروف در جامعه ترویج یابد،بیان کرد: باید کسانی که در مسیر انحراف قرار گرفته، آنها را کمک کرده و به مسیر اصلی جامعه بازگردانیم.
وی با تاکید بر اینکه مدیران شیوه ارتباط با مردم را از نماینده ولی‌فقیه در کردستان یاد بگیرند، اظهار کرد: امروزه بین نماینده حضرت آقا با مردم استان یک ارتباط صمیمی و بدون منتی برقرار بوده که هیچ نفاقی در آن نیست.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان با اشاره به اینکه اخیرا۱۵۸نفر داوطلب عضویت در این ستاد شده‌اند، بیانگر و انگیزه خود مردم است، تاکید کرد: از دبیران امر به معروف انتظار می‌رود به وظیفه و رسالت کاری خود به نحو احسن عمل کرده و اجازه ندهند منکرات در ادارات کردستان رواج یابد.

دبیر ستادامر به معروف و نهی از منکر استان کردستان با بیان اینکه جایگاه این فریضه الهی در جامعه برای همگان مشخص است، اظهار داشت: امروز دبیران این ستاد به بیان رویکرد،برنامه‌ها و فعالیت‌های خود خواهند پرداخت.
وی با بیان اینکه جلسات و تلاش‌های زیادی برای اجرای طرح شیوه اجرای امر به معروف و نهی از منکر در بین مردم،آموزش ملی ضابطان، سپاه سایبری و مجازی انجام شده است، گفت: انتظار می‌رود در حوزه ساختاری نهایت تلاش خود را به‌کار گرفته تا فرامین رهبر معظم انقلاب تحقق یابد.
حسینی تصریح کرد: از همه مردم انتظار می‌رود که در راستای اجرای فریضه امر به معروف در جامعه این ستاد را همراهی کنند.
نماینده ولی‌فقیه در کردستان: آبرو و جایگاه افراد در امر‌به‌معروف حفظ شود اطاعت از ولی فقیه در بعد اجتماعی به عنوان راهبرد مهم امر به معروف و نهی از منکر دنبال شود
جوانان نسبت به مسائل روز بی‌تفاوت نباشند
امیری، رئیس کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های خوبی در راستای ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر در سطح این دانشگاه انجام شده است، اظهار داشت: فرهنگ بی‌تفاوت نبودن نسبت به موضوعات و مسائل جامعه در اولویت کاری قرار گرفته و در راستای تقویت باورهای دینی جوانانمان تلاش می‌کنیم.
وی افزود: متاسفانه این روزها دشمن وارد سرزمین‌های فکری و باور‌های جوانانمان شده که باید اجازه ندهیم توطئه‌ها و نقشه‌های شوم آنان در راستای ترویج فرهنگ غربی‌ها در جامعه اجرایی شود.
علی شکری، مسئول امور دانشگاهیان ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان با بیان اینکه پایه تمامی مسائل امر به معروف و نهی از منکر و جایگاه آن حتی از نماز و زکات برجسته‌تر است، اظهار داشت: اجرای این فریضه خواسته فردی نیست بلکه یک امر مهم الهی بوده که باید به‌خوبی ترویج یابد.
وی با تاکید بر اینکه باید همه اقشار مختلف مردم به ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بپردازند، گفت: دانشگاه می‌تواند تحول‌ساز و علم و عالم را تولید کند.
عضو ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان ماموریت دانشگاه‌ها در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر را خطیر خواند و اذعان کرد: متاسفانه علی‌رغم اقدامات انجام شده، در این حوزه ضعف داشته و آنچنان که باید و شاید نمود و تاثیرگذاری نداشته است.
وی تصریح کرد: کسی که سکان دانشگاه‌ها در استان را برعهده می‌گیرد باید خود اثرگذاری داشته باشد.
شکری از تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه‌های استان خبر داد و افزود: در زمینه اخلاق، رفتار و پوشش حرفه‌ای کارها و برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده و امیدواریم بتوانیم به‌خوبی آن را اجرا کنیم.
عضو ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان از راه‌اندازی رشته دانشگاهی امر به معروف در دانشگاه آزاد استان خبر داد و ابراز داشت: از جوانان کردستانی انتظار می‌رود در این رشته به تحصیل بپردازند.
رسالت ستاد امر به معروف کردستان مچ‌گیری نیست.

محرم وزیری، مسئول هیئت اندیشه‌ورز ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه احصا مطالب و مشکلات مردم و استان جزو رسالت اصلی این مجموعه است، هر آنچه که سبب پیشبرد اهداف نظام شود، معروف و تخریب‌ها نیز منکر محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه رسالتمان مچ‌گیری نیست بلکه پیشگیری به‌نحو احسن است، افزود: این هیئت بازوی توانمتد فکری ستاد امر به معروف کردستان بوده و در راستای سیاست‌های کلی انقلاب گام خواهیم برداشت.
آزادی، مسئول امور بانوان ستاد امر به معرو ف و نهی از منکر استان کردستان نیز در این نشست با اشاره به اینکه ۵۳۸نفر از بانوان عضو این ستاد استانی هستند، بانوان نیز همچون آقایان در طرح آموزشی ضابطین شرکت و حضور پررنگی داشته‌اند.
وی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلف همچون کنترل خشونت ویژه بانوان در استان خبر داد و گفت: در این ستاد مشاوره‌های رایگان به بانوان داده می‌شود و در صورت نیاز برای حل مشکلات به دستگاه‌های مربوطه استانی معرفی خواهند شد.
آزادی با بیان اینکه قشر بانوان نیمی از جامعه را به خود اختصاص داده، از نماینده ولی فقیه در استان کردستان خواستار توجه به حل مشکلات حوزه بانوان این ستاد شد.
پخش کلیپ فرمایشات رهبر معظم انقلاب در رابطه با اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه از دیگر برنامه‌های این دیدار بود.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان