پوریا برجیس، عضو انجمن روابط عمومی ایران در این باره اظهار داشت: نقش و جایگاه روابط عمومی در توسعه فرهنگ عمومی بسیار قابل ملاحظه است و ۱۴ آبان، روز فرهنگ عمومی، فرصتی است تا به اهمیت و نقش حیاتی روابط عمومی در ترویج و توسعه فرهنگ عمومی بپردازیم.وی افزود: روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی […]

پوریا برجیس، عضو انجمن روابط عمومی ایران در این باره اظهار داشت: نقش و جایگاه روابط عمومی در توسعه فرهنگ عمومی بسیار قابل ملاحظه است و ۱۴ آبان، روز فرهنگ عمومی، فرصتی است تا به اهمیت و نقش حیاتی روابط عمومی در ترویج و توسعه فرهنگ عمومی بپردازیم.
وی افزود: روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی میان سازمان‌ها و جامعه، می‌تواند با ایجاد تعامل مؤثر، اطلاعات را به درستی منتقل نموده و افکار عمومی را شکل دهد.
برجیس تصریح کرد: روابط عمومی‌ها با
ارتباط مؤثر می‌توانند با برقراری ارتباط شفاف و صادقانه، اعتماد عمومی را در جامعه جلب کند و زمینه‌ساز مشارکت فعال مردم در امور اجتماعی و فرهنگی شود.

وی اذعان کرد: هم‌چنین روابط عمومی‌ها از طریق برنامه‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی می‌توانند به ارتقاء سطح آگاهی جامعه درباره ارزش‌ها، هنجارها و رفتارهای مطلوب فرهنگی نجات بخش باشد.

این عضو انجمن روابط عمومی‌ ایران عنوان کرد: ترویج فرهنگ مشارکت: آنان با ایجاد فضاهای مناسب برای گفت‌وگو و تبادل نظر، می‌توانند به تقویت روحیه همکاری و همبستگی اجتماعی کمک کند.

وی طرح کرد: روابط عمومی با شناخت دقیق نیازها وخواسته‌های جامعه، می‌تواند برنامه‌ها و سیاست‌های فرهنگی را متناسب با آن‌ها طراحی و اجرا کند.

برجیس با بیان این‌که روابط عمومی سبب توسعه پایدار فرهنگ است، خاطرنشان کرد: در نهایت، روابط عمومی نه تنها به عنوان یک ابزار مدیریتی، بلکه به عنوان یک عامل کلیدی در شکل‌دهی فرهنگ عمومی و ارتقاء آن عمل می‌کند و با توجه به چالش‌های موجود، تقویت این حوزه می‌تواند به توسعه پایدار فرهنگی و اجتماعی کشور کمک کند.