بچیروویچ برای عقد قرارداد با فدراسیون بسکتبال ایران، وارد تهران شد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایسنا، پس از جدایی محسن صادق‌زاده مدیر تیم ملی بسکتبال ایران، فدراسیون بسکتبال مذاکراتی با مهمد بچیروویچ انجام داد تا مدیریت فنی تیم‌های ملی بسکتبال ایران را بر عهده این مربی اسلوونیایی بسپارد که توافقات […]

بچیروویچ برای عقد قرارداد با فدراسیون بسکتبال ایران، وارد تهران شد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایسنا، پس از جدایی محسن صادق‌زاده مدیر تیم ملی بسکتبال ایران، فدراسیون بسکتبال مذاکراتی با مهمد بچیروویچ انجام داد تا مدیریت فنی تیم‌های ملی بسکتبال ایران را بر عهده این مربی اسلوونیایی بسپارد که توافقات نهایی در این زمینه نیز صورت گرفته است.

با توجه به توافقات صورت گرفته، بچیروویچ امروز (یک‌شنبه) ۲۴ مهر ۱۴۰۱ برای امضای قرارداد وارد تهران شد تا پس از عقد قرارداد، فعالیت خود به عنوان مدیر فنی تیم‌های ملی ایران را آغاز کند.
مهمد بچیروویچ سال‌ها قبل سرمربی تیم ملی ایران بود و در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۳ نیز به عنوان قهرمانی رسید و در جام جهانی ۲۰۱۴ هم هدایت تیم ملی ایران را بر عهده داشت.
او هم‌چنین به عنوان سرمربی با تیم ملی بسکتبال ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد.
این مربی اسلوونیایی در فصل ۲۱-۲۰۲۰ هدایت تیم نانجینگ مانکی کینگز در لیگ حرفه‌ای چین(CBA) را برعهده داشت و پس از آن فعالیت مربیگری نداشته است.