مدیرکل دیوان محاسبات کردستان یکشنبه ۲۴ بهمن ماه از طرح توسعه تصفیه خانه فاضلاب سنندج و همچنین سد ژاوه بازدید نمود. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، در این بازدید مجتبی مقیاسی مدیرکل دیوان محاسبات، مهندس تخت شاهی مدیرعامل آبفا، مهندس آریانژاد مدیرعامل آب منطقه ای، شانظری مدیر پروژه های شرکت آب […]

مدیرکل دیوان محاسبات کردستان یکشنبه ۲۴ بهمن ماه از طرح توسعه تصفیه خانه فاضلاب سنندج و همچنین سد ژاوه بازدید نمود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، در این بازدید مجتبی مقیاسی مدیرکل دیوان محاسبات، مهندس تخت شاهی مدیرعامل آبفا، مهندس آریانژاد مدیرعامل آب منطقه ای، شانظری مدیر پروژه های شرکت آب و نیرو در کردستان و برخی دیگر از مسئولان حضور داشتند.
در این بازدید مدیرکل دیوان محاسبات کردستان از بخشهای مختلف تصفیه خانه فاضلاب سنندج و طرح ارتقای آن و همچنین بخش های مختلف سد ژاوه بازدید نمود.
مقیمی با اشاره به اینکه کار بزرگی در تصفیه خانه فاضلاب سنندج انجام شده است، گفت: انشاالله هرچه سریعتر بودجه مورد نیاز ارتقای تصفیه خانه فاضلاب سنندج تامین شود.
وی با بیان اینکه دیوان محاسبات در کنار مدیرانی است که دنبال حل مشکل باشند، افزود: از همه ظرفیتهای دراختیار برای پیگیری اتمام طرح توسعه تصفیه خانه فاضلاب سنندج استفاده خواهیم کرد.
مهندس تخت شاهی مدیرعامل آبفا کردستان نیز ضمن ارائه گزارشی از نحوه فعالیت تصفیه خانه فاضلاب سنندج، جداسازی آب های سطحی از فاضلاب را یک نیاز ضروری دانست و افزود: این کار در سنندج عقیم مانده و باید آبهای سطحی توسط شهرداری سنندج هدایت و مدیریت شود چراکه ورود این آبهای سطحی به تصفیه خانه فاضلاب فشار زیادی به تصفیه خانه وارد و موجب استهلاک آن می شود.
وی با اشاره به اینکه تصفیه خانه فاضلاب سنندج جزو تصفیه خانه های برتر کشور است افزود: متاسفانه برنامه ای برای استفاده از پساب فاضلاب در استان وجود ندارد که لازم است این کار توسط جهاد کشاورزی انجام شود.
مهندس تخت شاهی با تاکید بر اینکه فرایند کامل در تصفیه خانه فاضلاب سنندج انجام می شود، گفت: نگرانی اصلی ما افزایش ساخت و سازهای بی رویه و گسترش روزافزون مناطق منفصل شهری است که موجب افزایش حجم فاضلاب ورودی می شود و ساماندهی فاضلاب این نواحی بودجه ای طلب می کند که امیدواریم هرچه سریعتر تامین شود.
مدیرعامل آبفا کردستان با بیان اینکه شیرابه زباله موجب آلودگی منابع زیرزمینی آبی می شود گفت: کار مهمی که در تصفیه خانه فاضلاب سنندج انجام شد اتصال این شیرابه ها به تصفیه خانه فاضلاب است که موجب جلوگیری از آلودگی منابع آبی زیرزمینی می شود.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان