ضرورت حمایت مجلس و دولت جدید از لایحه حجاب امام جمعه دهگلان بر ضرورت حمایت مجلس و دولت جدید از لایحه حجاب و همکاری مردم متدین با این لایحه در جهت تقویت عفت عمومی جامعه تأکید کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ ماموستا عبدالسلام محمدی امام جمعه دهگلان در خطبه های […]

ضرورت حمایت مجلس و دولت جدید از لایحه حجاب

امام جمعه دهگلان بر ضرورت حمایت مجلس و دولت جدید از لایحه حجاب و همکاری مردم متدین با این لایحه در جهت تقویت عفت عمومی جامعه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ ماموستا عبدالسلام محمدی امام جمعه دهگلان در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دهگلان عنوان کرد: یکی از پژوهشگران بزرگ معاصر عالم اسلام بنام مرحوم (محمد فرید وجدی) که سردبیر مجله الازهر را بر عهده داشته درکتاب خود (الاسلام دین علم خالده) پیرامون هریک از اقوام وملت ها به مطالعه پرداخته و چنین گفته که در طول تحقیقات به دو طبقه مرفهین و فقرای نگون بخت مواجه شدم و به وضوح به این حقیقت پی بردم که ثروتمندان بی نهایت در حال رشد و فربه شدن و تهی دستان ناتوان و درمانده مدام ضعیف و در حال زمین گیر شدن هستند. در مصر باستان که به بهشت سرزمین ملقب بود فقرا به خاطر فقر روزی خود را در مزبله ها دریافت و در بابل با وجود سرزمین حاصلخیز مردم در تنگدستی بودند. یونان که جای تمدن، قانون گذاری و فلسفه بود فقر و شکاف طبقاتی تا جایی پیشرفته بود که مردم بخاطر وعده غذا ولباس و سرپناه خود را به ثرتمندان فروخته و رسما بنده آنان شده بودند.
وی افزود:ادیان غیر الهی و قراردادی که ارتباطی با کتب آسمانی نداشته اند نیز در اسناد قدیمی خود که قدمت آن به چهار هزار سال می رسد که بنام سند (حمورابی) است ماموریت خود را حمایت از فقرا، تامین رفاه عموم مردم دانسته و در میان فرهنگ عامه مصریان نیز کمک به دیگران و پوشاندن عریان و سرپرستی یتیمان به عنوان یک ارزش بوده است.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دهگلان اظهار داشت:  پاسداری ادیان الهی و کتب آسمانی از حقوق فقرا و مستمندان در سوره انبیاء آیه ۷۳ که پیامبرانی همچون ابراهیم، اسحاق و یعقوب را چنین معرفی نموده است (‍ وَجَعَلْنَاهُمْ أَئِمَّهً یَهْدُونَ بِأَمْرِنَا وَأَوْحَیْنَا إِلَیْهِمْ فِعْلَ الْخَیْرَاتِ وَإِقَامَ الصَّلَاهِ وَإِیتَاءَ الزَّکَاهِ ۖ وَکَانُوا لَنَا عَابِدِینَ) و آنان را پیشوایانى گردانیدیم که به فرمان ما هدایت مى کردند و انجام دادن نیکیها و بر پا داشتن نماز و پرداخت زکات را به آنان وحى کردیم و عبادتگزار ما بودند.
وی تصریح کرد: همچنین پیامبرانی مانند اسماعیل، قوم بنی اسرائیل و حضرت موسی و حضرت عیسی را بر اقامه نماز و دادن زکات امر نموده است. زکات در اسلام به عنوان یک فریضه مهم که سبب از بین رفتن شکاف های اجتماعی و ترمیم روابط انسان ها است جایگاه ویژه ای در دین مبین اسلام را دارد.
ماموستا محمدی در ادامه با اشاره به  ضرورت حیاء در جامعه اسلامی، در حدیثی که از پیامبر اکرم علیه الصلاه والسلام روایت شده (ان مما ادرک الناس من کلام النبوه اذا لم تستحیی فاصنع ما شئت_ آنچه از کلام پیامبران که عموم مردم آن را درک نموده اند؛ که اگر حیاء نداشته باشی هر کاری می توانی انجام دهی و نیز از سلمان فارسی (رضی الله عنه) روایت شده که چنین گفته (ان الله اذا اراد بعبد شرا او هلکته نزع منه الحیاء فلم تلقه الا مقیتا ممقتا_ خداوند متعال اگر برای کسی اراده شر داشته باشد و بخواهد که او را هلاک کند از او حیاء را دور می کند و این سبب دشمنی او با خدا می شود. امروزه جامعه ما به سمت سوی ضعف حیاء و حجاب می رود.
وی تأکید کرد:گلایه یک خانم مومن محجبه این است که دیگر در فروشگاه ها به افراد با ححاب توجه نمی شود و تعدد افراد بی حجاب و کم حجاب باعث شده که تعدادی با چشم حقارت به مسئله حجاب بنگرند و این یک مصیبت در دین است که بجای تشویق امسال این خانم مححب و تقبیح بدحجابی امروزه همه ما سکوت نموده ایم.
امام جمعه دهگلان با اشاره به ضرورت حمایت مجلس و دولت جدید از لایحه حجاب و همکاری مردم متدین با این لایحه در جهت تقویت عفت عمومی جامعه، عنوان کرد: در جلسه علنی مجلس شاهد برخورد چندین نماینده بر سر موضوع اینترنت و رفع فیلترینگ بودیم که این نوع برخوردها شایسته یک نماینده مجلس نیست. جناب دکتر قسیم عثمانی که شخصیتی خدوم و ارزشی است و چندین دوره متوالی نماینده بوده بجای صحبت تک نفره در مورد فیلترینگ بهتر است در مورد بودجه، بیکاری، گرانی، جوانان و غیره… پیگیر مناطق غربی باشد که محرومیت و نبود زیرساخت های اقتصادی و تورم و گرانی بیداد می کند تا اینکه وقت و انرژی خود را در اولویت های بعدی و مسئله حاشیه فیلترینگ صرف نمائید.