واشنگتن و کی‌یف در حال رایزنی‌ برای ارسال جنگنده‌، سامانه پدافند هوایی و پهپادهای آمریکایی به اوکراین هستند، ولی نگرانی از واکنش روسیه وجود دارد، چراکه مسکو می‌تواند انتقال این تسلیحات را یک اقدام تحریک آمیز و مداخله مستقیم در جنگ اوکراین تلقی کند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری تسنیم،مقامات ناتو […]

واشنگتن و کی‌یف در حال رایزنی‌ برای ارسال جنگنده‌، سامانه پدافند هوایی و پهپادهای آمریکایی به اوکراین هستند، ولی نگرانی از واکنش روسیه وجود دارد، چراکه مسکو می‌تواند انتقال این تسلیحات را یک اقدام تحریک آمیز و مداخله مستقیم در جنگ اوکراین تلقی کند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری تسنیم،مقامات ناتو رسماً اعتراف کردند که از چندین سال قبل برنامه ریزی برای گسترش حضور نظامی خود تا مرزهای روسیه را آغاز کرده بودند. این اعتراف شب گذشته، شنبه،  از سوی “راب بائر”، رئیس کمیته نظامی پیمان آتلانتیک شمالی در یک کنفرانس مطبوعاتی در تالین انجام شد.

این مقام نظامی ناتو گفت: «ما درباره گسترده‌ترین بازسازی ساختارهای نظامی خود از سال ۱۹۴۹ به بعد بحث و گفتگو کردیم. برنامه ریزی برای این کار از چندین سال پیش آغاز شد و اکنون ما در حال اجرای این برنامه‌ها هستیم.»

بائر همچنین یادآور شد که اوکراین تسلیحات نظامی مدرن بیشتری از اعضای ناتو دریافت خواهد کرد. وی افزود: «ائتلاف به طور کلی موافقت کرده که به اوکراین کمک‌های نظامی غیرتهاجمی ارائه کند، البته هر یک از کشورهای عضو ناتو به طور مستقل درباره ارائه کمک نظامی، از جمله تامین تسلیحات به اوکراین تصمیم خواهند گرفت. بنابراین، با گذشت زمان، در مجموع سلاح‌های جدید بیشتری به ارتش این کشور تحویل داده خواهد شد.»