کردستان، مقام دوم تولید گندم در کشور است/انسجام مجموعه جهاد کشاورزی کردستان ستودنیست استاندار کردستان گفت:مجموعه ی جهاد کشاورزی به بهترین وجه ممکن خدمت می کند و اکنون که بنده بعد از سه سال خدمت در این استان، این مجموعه را ارزیابی میکنم بالاترین نمره ی موفقیت را به این مجموعه خواهم داد. به گزارش […]

کردستان، مقام دوم تولید گندم در کشور است/انسجام مجموعه جهاد کشاورزی کردستان ستودنیست

استاندار کردستان گفت:مجموعه ی جهاد کشاورزی به بهترین وجه ممکن خدمت می کند و اکنون که بنده بعد از سه سال خدمت در این استان، این مجموعه را ارزیابی میکنم بالاترین نمره ی موفقیت را به این مجموعه خواهم داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در آئین افتتاح مرغداری هفتاد هزار قطعه ای مرغ تخمگذار روستای چتان سنندج ضمن آرزوی موفقیت برای مجریان این طرح اظهار داشت:طی سه سال پیش، مهمترین مسائلی که همیشه در مورد آن دغدغه داشتیم این بود که استان کردستان در عرصه ی تمام تولیدات کشاورزی به خودکفایی برسد.

زارعی کوشا افزود:در حوزه ی کشاورزی تولیدات استانی اکنون حتی بیشتر از نیاز استان است تا جایی که حتی صادرات محصولات کشاورزی به استانهای همجوار و کشور همسایه دیده میشود.
زارعی کوشا گفت: تخم مرغ از محصولاتی بود که تنها در حدود بیست درصد آن در استان تولید می شد اما با تدابیر مدیریتی جهاد کشاورزی تا پایان مهر ماه امسال بالغ بر هفتاد درصد تخم مرغ مصرفی استان کردستان در داخل استان تولید میشود.
زارعی کوشا به انسجام مجموعه جهاد کشاورزی اشاره کرد وافزود: مجموعه ی جهاد کشاورزی از مجموعه هایی است که به بهترین وجه ممکن خدمت می کند و اکنون که بنده بعد از سه سال خدمت در این استان، این مجموعه را ارزیابی میکنم بالاترین نمره ی موفقیت را به این مجموعه خواهم داد.
وی در ادامه تصریح کرد:بانک کشاورزی همراهی خوبی در اعطای تسهیلات با مجموعه ی طرح های کشاورزی داشته و تا جایی که قوانین و مقررات اجازه داده در اعطای تسهیلات همکاری لازم را داشته است.
استاندار کردستان تصریح کرد: در مقایسه با چهل سال گذشته باید گفت تنها در عرض دو سال گذشته در حوزه ی سردخانه سه و نیم برابر کار انجام شده است که این مایه ی بسی مباهات است.
زارعی کوشا در ادامه با اشاره به مقام دوم کشوری استان کردستان در عرصه ی تولید گندم گفت: مفتخریم که در استان کردستان خدمت می کنیم و برای دومین سال متوالی رتبه ی دوم کشوری تولید گندم را کسب و رکورد تولید و خرید تضمینی این محصول را شکستیم.
وی در پایان گفت: اگر ظرفیت استفاده از آبهای سطحی استان از سیزده درصد به تراز بالاتر می رسید، بصورت مطلق تولید کننده ی اول کشور در حوزه گندم بودیم.