هماهنگی دولت با استانداران برای انتصاب مدیران، از تأکیدات رئیس جمهور است استاندار اصفهان گفت: رئیس جمهور موافق هستند که انتخاب مدیران کل در استان باید با نظر مستقیم استاندار باشد نه صرفاً با هماهنگی استاندار انتصابی انجام شود. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین […]

استاندار اصفهان گفت: رئیس جمهور موافق هستند که انتخاب مدیران کل در استان باید با نظر مستقیم استاندار باشد نه صرفاً با هماهنگی استاندار انتصابی انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی صبح امروز در دیدار با نمایندگان مجموعه‌های دانشجویی استان، ضمن تسلیت ایام فاطمیه، گفت: حضور در جلسات دانشجویی و پاسخگویی به دانشجویان بیشترین تأثیر را برای بنده و سایر مدیران دارد.

وی ادامه داد: راهکارها و دغدغه‌هایی که در این نشست‌ها مطرح می‌شود باعث جریان‌سازی در سطح استان و حتی ملی می‌شود.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: همچنین دانشجویان بعنوان افسران جنگ نرم در جریان داده‌ها و اطلاعات اجرایی استان قرار می‌گیرند و تحلیل‌های عمیق‌تری را نسبت به موضوعات خواهند داشت.

مرتضوی به برگزاری ششمین جلسه با دانشجویان استان در دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: تشکیل اینگونه جلسات را در دو سال اخیر با جدیت دنبال کرده‌ایم؛ در اولین جلسه‌ای که با دانشجویان استان داشتیم عنوان کردند پس از هفت سال این اولین بار است که دانشجویان با مدیریت استان دیدار و گفت‌وگو دارند اما در دو سال اخیر به صورت مکرر نشست‌های دانشجویی برگزار شده و مُصر هستیم تا ارتباط شفاف و بدون واسطه‌ای با جمعیت دانشجویی استان داشته باشیم.

استاندار اصفهان اظهار کرد: حضور دانشجویان در تشکل‌های مختلف دانشجویی نیز مورد تأکید شهید والامقام بهشتی نیز قرار داشته تا علاوه بر تحصیل علم در سایر حوزه‌ها نیز حضور فعال داشته باشند.

مرتضوی عنوان کرد: در گذشته هرجا که صحبتی از ظلم بود همواره دانشجویان تشکل‌ها پرچمدار مطالبه گری بودند اما این فعالیت در سال‌های اخیر کمرنگ‌تر شده است.

وی ادامه داد: برای مثال رئیس دانشگاه هاروارد درحال حاضر به واسطه حمایت از برخی دانشجویان طرفدار فلسطین، در آستانه اخراج است، اما برای من این عجیب بود که چرا تشکل‌های دانشجویی با جدیت در موضوع فلسطین علمداری و پرچمداری نکردند، البته کارهایی انجام شده اما از دانشجوی فرهیخته و آگاه ایران اسلامی انتظار بیشتری می‌رود.

استاندار اصفهان متذکر شد: هفت هزار کودک بی‌پناه در غزه قربانی شدند و در این شرایط لازم بود تا دانشجویان بیشتر از حد انجام شده خشم و انزجار خود را از اقدامات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی ابراز کنند‌.

وی در پاسخ به مطالبه‌گری دانشجویان در مورد برخورد با مدیران متخلف و انتصاب شایسته مدیران، گفت: استانداری اصفهان در میان استانداری‌های کشور، مشهور به اصرار، پافشاری و برخورد جدی با مدیران است.
وی ادامه داد: مثال‌های متعددی در استان از مدیرانی که برکنار شده‌اند وجود دارد و این روند ادامه خواهد داشت.

مرتضوی افزود: ارزیابی‌های ما از عملکرد مدیران ارزیابی‌های کارشناسی است. تخصص، پاک‌دستی، سلامت و کارآمدی از جمله ویژگی‌هایی است که در انتخاب مدیران همواره مدنظر مدیریت استان قرار دارد.

وی ضمن اشاره به تأکیدات ریاست‌جمهوری در انتخاب مدیران اصلح، اظهار کرد: رئیس‌جمهور نیز در جلسات متعدد هیئت دولت را به هماهنگی کامل با استانداران در انتصابات مکلف کردند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: فرایند انتصاب مدیران از نظر من و برخی از مسئولان و مدیران تهران باید اصلاح شود، مثلاً در موضوع نهضت ملی مسکن خطاب اکثر مسئولین دولت این است که استاندار چه کرد؟ در بحث آلودگی هوا، معضلات اجتماعی، اقتصادی و اشتغال چه کرد؟ در هر موضوعی که حاکمیت مشکل دارد خطاب استانداران هستند، اما در سمت مقابل نیز اختیارات استاندار باید متناسب با انتظارات باشد.

مرتضوی افزود: رئیس‌جمهور نیز موافق هستند که انتخاب مدیران کل در استان باید با نظر مستقیم استاندار باشد نه صرفاً با هماهنگی استاندار انتصابی انجام شود.

استاندار اصفهان اظهار کرد: مثلاً در حوزه‌ای قرار است مدیری منصوب شود، وزیر تماس می‌گیرد با استاندار که قرار است فلانی منصوب شود نظر شما چیست؟ اگر نظر استاندار منفی باشد رایزنی‌های سطح ملی به حدی ادامه می‌یابد و زمان از دست می‌رود تا استاندار ناچار به موافقت با فردی شود که به‌اندازه کافی لایق نیست تا صرفاً کارها زمین نماند.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد باتوجه‌به توقعاتی که از استانداران وجود دارد مدیران استان باید با حکم استاندار منصوب شوند یا حداقل با معرفی استاندار اجازه حکم زدن وزرا فراهم شود