اصلی‌ترین رکن نظام تعلیم و تربیت معلم است استاندار اصفهان با اشاره به جایگاه معلم در نظام تعلیم و تربیت گفت: معلم فقط در حوزه دانش و تخصص خود به دانش‌آموزان مسیر زندگی را نشان نمی‌دهد، بلکه در جنبه‌های مختلف با شخصیت والای خود، دانش‌آموزان را پرورش می‌دهد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران […]

اصلی‌ترین رکن نظام تعلیم و تربیت معلم است

استاندار اصفهان با اشاره به جایگاه معلم در نظام تعلیم و تربیت گفت: معلم فقط در حوزه دانش و تخصص خود به دانش‌آموزان مسیر زندگی را نشان نمی‌دهد، بلکه در جنبه‌های مختلف با شخصیت والای خود، دانش‌آموزان را پرورش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی در آئین بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از معلمان نمونه استان اظهار کرد: با در نظر گرفتن سلسله فعالیت‌هایی که در هفته گرامیداشت مقام معلم در استان انجام شد؛ امیدواریم نگاه متفاوتی به شأن و منزلت معلم در ذهن جامعه صورت گیرد و همگان را بر این باور برساند که در مسیر زندگی با هر نگاه و تخصصی، مدیون معلمان گرامی و دلسوز باشند.

وی با اشاره به جایگاه معلم در نظام تعلیم و تربیت افزود: اصلی‌ترین رکن نظام تعلیم و تربیت معلم است و اگر معلم را از این نظام جدا کنیم تهی خواهد شد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه معلم فقط در حوزه دانش و تخصص خود به دانش‌آموزان مسیر زندگی را نشان نمی‌دهد، گفت: معلمان در جنبه‌های مختلف با شخصیت والای خود، دانش‌آموزان را پرورش می‌دهند بنابراین اگر دارای تخصص، اندیشه پاک، نگاه خیرخواهانه، آراستگی ظاهر و باطن باشند، آینده دانش‌آموز را در حوزه‌های مختلف تضمین می‌کنند.

وی غفلت از حوزه فرهنگیان در حوزه سیاست و برنامه‌ریزی در سال‌های اخیر را ایراد بزرگی دانست و ادامه داد: در مقام فرهنگ نیز معلم، جایگاه ویژه‌ای دارد معلم آن کسی است که فرهنگ نسل قبل را به نسل بعد پیوند می‌زند، کسی که می‌تواند زمینه رشد و پویایی فرهنگ عمومی را در جامعه فراهم کند.

مرتضوی با اشاره به نقش مؤثر معلمان در حوزه الگوسازی جامعه تصریح کرد: بدون شک همه از جایگاه والای معلم در اجتماع باخبر هستند، در استان اصفهان سعی کرده‌ایم به این خانواده بزرگ نگاه متفاوتی داشته باشیم؛ هر چند که باید بپذیریم که نگاه تمرکزگرا باعث شده است بسیاری از طرح‌ها به مرحله عملیاتی نرسد.

وی یادآور شد: جامعه فرهنگیان استان که بالغ بر ۱۱۰ هزار فرهنگی بازنشسته و شاغل، قریب به ۹۳۰ هزار دانش‌آموز و ۵۵۰۰ مجموعه آموزشی را در خود جای داده نیازمند نگاه ویژه‌ای است تا زمینه شکوفایی استعدادها در جامعه فراهم شود.