ضرورت ارائه آموزش‌های هدفمند به دانشجویان؛ هرسیج با اشاره به ضرورت ارائه آموزش‌های هدفمند به دانشجویان؛اظهار کرد: تقویت هویت ملی و اسلامی دانشجویان در حوزه اقدامات فرهنگی در دستور کار ماست. و باید کاری کنیم جوان و نوجوان ما احساس افتخار کند از اینکه ایرانی و مسلمان است. اقدام تروریستی در حرم شاهچراغ حسین هرسیج […]

ضرورت ارائه آموزش‌های هدفمند به دانشجویان؛

هرسیج با اشاره به ضرورت ارائه آموزش‌های هدفمند به دانشجویان؛اظهار کرد: تقویت هویت ملی و اسلامی دانشجویان در حوزه اقدامات فرهنگی در دستور کار ماست. و باید کاری کنیم جوان و نوجوان ما احساس افتخار کند از اینکه ایرانی و مسلمان است.

اقدام تروریستی در حرم شاهچراغ


حسین هرسیج در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن محکوم کردن. اقدام تروریستی در حرم شاهچراغ، گفت: این اقدام دال بر این است که دشمنان نمی‌توانند. از مجرای عادی و مسالمت‌آمیز به اهداف خود برسند؛ به ویژه مواقعی که کشور با موفقیت در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و امنیتی مواجه است.

رئیس دانشگاه اصفهان افزود: متاسفانه دانشگاه‌ها از همان ابتدا ورودشان در کشورهای جهان سوم با معضل و مشکل مواجه بوده و مسئله‌محور نبوده است. یعنی ما متناسب با مسائل و مشکلاتی که در کشور داریم یک موسسه و نهادی را به عنوان دانشگاه تعریف نکرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه مشکلی از مشکلات جامعه را حل نمی‌کرد و این یکی از مشکلات بود. که به طبع آن مشکلات دیگری نیز افزوده شد.

هرسیج ادامه داد: دانشگاه‌ها به جای اینکه حلال مشکلات باشند خود مشکل شدند. و متاسفانه برخی سیاست‌های غلط منجر به افزایش کمی دانشگاه‌ها در سطح کشور شد.

رئیس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه دانشگاه‌ها یک تغییر و تحولی را باید پیدا کنند. عنوان کرد: آن اصل و مبنای اساسی که در دانشگاه اصفهان به دنبال آن هستیم، تحول در حوزه‌های مختلف آموزشی، دانشجویی و پژوهشی است.

وی با اشاره به جامعه‌محور بودن دانشگاه، اظهار کرد: تلاش داریم معطوف به مسائل و مشکل جامعه در شهر، استان، کشور و حتی فعالیت‌های بین‌المللی متناسب با چالش‌هایی که وجود دارد برنامه‌ریزی کنیم.

ضرورت ارائه آموزش‌های هدفمند به دانشجویان

هرسیج با بیان اینکه آموزش و پژوهش ما باید هدفمند باشد، تاکید کرد. در دوره‌های گذشته نسبت به مسائل فرهنگی در دانشگاه‌ها غفلت شد. که به سبب آن دانشجویان و استادان جوان ما از نقاط دیگری تغذیه فکری شدند.

رئیس دانشگاه اصفهان با اشاره نقش و تاثیرگذاری فضای مجازی، تصریح کرد. فضای مجازی مهم و کلیدی است و مقام معظم رهبری تاکیدات زیادی را نسبت به آن داشته‌اند که همین نشان دهنده ارزشمند بودن این فضاست.

وی تاکید کرد: تقویت هویت ملی و اسلامی دانشجویان در حوزه اقدامات فرهنگی در دستور کار ماست و باید کاری کنیم جوان و نوجوان ما احساس افتخار کند از اینکه ایرانی و مسلمان است.

دانشگاه اصفهان ارتباطات خود با کشورهای مختلف را تقویت ‌می‌کند

هرسیج اضافه کرد: در حوزه دیپلماسی علمی دانشگاه اصفهان در ۶ ماه اخیر سعی کرده از فرصت‌ها بهترین استفاده را داشته باشد و ارتباطات خود با کشورهای مختلف را تقویت کند.

رئیس دانشگاه اصفهان گفت: ایجاد رشته‌های تحصیلی مشترک دانشگاه اصفهان با دانشگاه‌های خارجی در حوزه دیپلماسی علمی در دستور کار دانشگاه است.

وی در پایان با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه در روزهای پایانی شهریور ماه افزود: ما قصد داریم با نشاط و شادابی بیش از پیش در خدمت دانشجویان جدیدالورود باشیم، زیرا هسته اصلی دانشگاه، دانشجویان هستند و اگر دانشجویی نباشد، دانشگاه به کارمند نیازی ندارد.

احداث خوابگاه متاهلی در دستور کار دانشگاه اصفهان

رضاعلی نوروزی معاون اداری، مالی و پشتیبانی دانشگاه اصغفهان نیز در این نشست با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه رفاهی کارکنان و دانشجویان انجام شده، عنوان کرد: سعی کرده‌ایم که احساس رضایت را در بین کارکنان و دانشجویان ایجاد کنیم زیرا از دغدغه‌های ماست.

وی در خصوص خوابگاه متاهلی دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه اصفهان متاسفانه تاکنون خوابگاه متاهلی نداشته است و اخیرا به صورت جدی برنامه‌ریزی شده که ۲۴۰ واحد برای خوابگاه متاهلی دانشجویان احداث شود و تا کنون ۳۰ درصد پیشرفت داشته است.