آقاجانی: داوری اگر عادلانه بود قهرمان جام جهانی بودیم/ حضور قاسم‌پور در وزن جدید منطقی بود مصطفی آقاجانی به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،اظهار کرد: تیم جوانی را راهی جام جهانی کردیم که به هیچ عنوان دست و پا بسته نبود و می‌توانستیم در دیدار فینال برابر آمریکا نیز پیروز باشیم. وی در خصوص حضور […]

آقاجانی: داوری اگر عادلانه بود قهرمان جام جهانی بودیم/ حضور قاسم‌پور در وزن جدید منطقی بود

مصطفی آقاجانی به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،اظهار کرد: تیم جوانی را راهی جام جهانی کردیم که به هیچ عنوان دست و پا بسته نبود و می‌توانستیم در دیدار فینال برابر آمریکا نیز پیروز باشیم.

وی در خصوص حضور کامران قاسم‌پور در وزن جدید، توضیح داد: بنا داشتیم تا کامران قاسم‌پور را برای المپیک در وزن جدید محک بزنیم تا آمادگی خود را بیشتر بسنجد. به طور قطع با توجه به وزن حدود ۹۱ کیلوگرمی کامران در وزن جدید زور و توانش به اسنایدر نچربید ولی توانست کشتی خوبی را برابر عنوان‌دار المپیک بگیرد. با توجه به اینکه در کنار تشک حضور داشتم به وضوح دیدم که وزن او اگر حدود ۹۴ کیلوگرم بود نماینده ایران می‌توانست در مقابل اسنایدر به برتری برسد. این رقابت بسیار از لحاظ فنی و منطقی خوب انجام شد و کامران توانست توان خود را در وزن جدید بیشتر بسنجد.

مربی تیم ملی کشتی آزاد بیان کرد: بیشتر نفرات در ترکیب تیم به استثنای کامران قاسم‌پور و رحمان عموزاد، از جوانان و پشتوانه‌ها برگزیده شدند. با توجه به ارنجی که توسط کادر فنی صورت گرفت، نتیجه خوبی از دل این رقابت‌ها بدست آمد.

آقاجانی به رقابت‌های تیم ایران مقابل ژاپن، منتخب جهان و آمریکا پرداخت و توضیح داد: در دور گروهی توانستیم با استراتژی خوب برابر تیم‌های ژاپن و منتخب جهان به برتری برسیم. همیشه آمریکا بهترین نفرات خود را به مسابقات اعزام می‌کند و به جای دیوید تیلور نیز چهره‌ مطرح و خوبی را جایگزین کرده بود.

وی توضیح داد: اگر داوری در وزن ۷۰ کیلوگرم در مبارزه امیر محمد یزدانی با آلک پانتالئو قضاوت عادلانه‌ای داشت نماینده کشورمان پیروز میدان بود. در مبارزه وزن‌های ۹۲ و ۸۶ کیلوگرم روی پیروزی علیرضا کریمی مقابل زاهید والنسیا و امیرحسین فیروزپور برابر ناتان جکسون حساب کرده بودیم و اگر می‌توانستند به برتری برسند، تیم کشورمان می‌توانست قهرمان جام جهانی شود. در مجموع تجربه خوبی برای ابراهیم الهی در وزن ۶۱ کیلوگرم بود که بتواند با اعتماد به نفس بالاتری در میادین بزرگ داشته باشد. همچنین رضا مومنی در ۵۷ کیلوگرم نیز کشتی‌های خوبی در جام جهانی گرفت و ایرادات امیر محمد یزدانی نیز مشخص شد تا در رقابت‌های پیش‌رو بتوانند عملکرد بهتری را داشته باشد.

مربی تیم ملی کشتی آزاد با اشاره به فضای سنگین در سالن مسابقات گفت: این موضوع باعث شد تا از لحاظ روحی و روانی تاثیر زیادی روی تیم داشته باشد. اگر این شرایط نبود به طور قطع علیرضا کریمی کشتی بهتری از خود به نمایش می‌گذاشت ولی او تحت تاثیر فضای سنگین سالن قرار گرفت و نتوانست مبارزه خوبی را از خود به جای بگذارد.

آقاجانی توضیح داد: همیشه رقابت در وزن اول و آخر مهم و تاثیرگذار است با توجه به اینکه در دیدار فینال رقابت را در اوزان ۵۷ و ۶۱ کیلوگرم به نماینده آمریکا واگذار کردیم این موضوع باعث شد تا استرس و جو سنگین سالن در رقابت عموزاد نیز تاثیرگذار باشد و دارنده مدال طلای جهان نتواند در وزن ۶۵ کیلوگرم نتیجه خوبی را از خود به جای بگذارد.

وی همچنین رقابت سوادکوهی و جردن باروز در وزن ۷۹ کیلوگرم را اوج مبارزات ایران و آمریکا در فینال دانست و گفت: این کشتی‌گیر همانند ۲۰۱۱ (نخستین سال حضورش در رقابت جهانی) مقابل صادق گودرزی در جام جهانی کشتی می‌گرفت و با توجه به گذشت ۱۵ سال از دوره حرفه‌ای خود باتجربه و حرفه‌ای‌تر در جام جهانی حاضر شده بود. سوادکوهی کار بزرگ و ارزشمندی انجام داد و باید بیشتر از او در تیم ملی بهره برد. سوادکوهی با این برتری تا حدودی کمر آمریکا را در رقابت تیمی شکاند.

تیم آزاد کشورمان در رقابت‌های جام جهانی آمریکا توانست با نتیجه ۶ بر ۴ در دیدار فینال خود برابر آمریکا به جایگاه نایب قهرمانی جام جهانی آمریکا برسد.