مرمت کاشی‌کاری معرق سردر دروازه امام مسجد عتیق آغاز شد. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: مرمت بخشی از کاشی‌کاری معرق سردر دروازه امامِ مسجد عتیق توسط مرمتگران و با نظارت این اداره‌کل آغاز شد.سید مؤید محسن‌نژاد افزود: این […]

مرمت کاشی‌کاری معرق سردر دروازه امام مسجد عتیق آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: مرمت بخشی از کاشی‌کاری معرق سردر دروازه امامِ مسجد عتیق توسط مرمتگران و با نظارت این اداره‌کل آغاز شد.
سید مؤید محسن‌نژاد افزود: این عملیات اجرایی شامل مرمت اضطراری یعنی عملیات نجات‌بخشی و رفع خطر کاشی‌های در حال ریزش، پاک‌سازی، تثبیت و استحکام‌بخشی اولیه، برچیدن و آواربرداری پشت کاشی، دوغاب‌ریزی و نصب بخش‌های برچیده شده طبق الگوی موجود و همچنین در آخر تثبیت نهایی است.
وی ادامه داد: با توجه به به کارگیری کاشی نامنظم در طراحی اولیه کتیبه، شماره‌گذاری، پیاده‌سازی و الگوبرداری برای احیای قسمت‌های ریخته شده، مرمت هنری این کتیبه را زمان‌بر می‌کند با این حال این عملیات با هزینه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در حال اجراست.
مسجد جامع عتیق از نخستین مساجد دوره اسلام است در ضلع شرقی آرامگاه حضرت احمد بن موسی (ع) در شیراز قرار دارد.